حمایت قاطعانه قوه قضائیه از صنایع آبادان/ قوه قضائیه از سرمایه گذاری‌های مشروع حمایت می‌کند

رئیس دادگستری آبادان از شهرک‌های صنعتی این شهرستان بازدید و در جریان مشکلات پیش روی صنعتگران آبادانی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از آبادان، رئیس دادگستری این شهر در بازدید از شهرک‌‌های صنعتی شهرستان آبادان اظهار کرد: با توجه به مشکلات عدیده در بحث صنعت و لزوم حمایت از صنایع و تولیدکنندگان و تسریع در اجرای منویات مقام معظم رهبری که سال ۹۵ را «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» نامیدند امروز این بازدید را انجام داده‌ایم.

سیروس محمدی‌زاده ادامه داد: قوه قضائیه قاطعانه از تولیدات ملی که در واقع ضامن اشتغال فرزندان ایران است حمایت می کند. قوه قضاییه امنیت را برای تولید ملی و کار و سرمایه ایرانی فراهم می‌کند.

 

 

حمایت از سرمایه‌گذاری‌های مشروع

وی با تاکید بر اینکه حمایت از سرمایه گذاری‌های مشروع جزو سیاست‌های قوه قضائیه است، افزود: ما در این زمینه اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

رئیس دادگستری آبادان با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی دادگستری آبادان در خصوص حمایت از صنعتگران، توضیح داد: اکنون شعبه هفتم حقوقی این دادگستری با عنوان شعبه انرژی پرونده‌های مربوط به این حوزه را انجام می‌هد که خود این موضوع می‌تواند امید دهنده صنعتگران برای فعالیت‌های مستمر در این منطقه باشد.

 

 

محمدی‌زاده تصریح کرد: توسعه جامعه در گرو وجود یک دستگاه قضایی مقتدر، مستقل و مردمی است و چنین امری زمانی میسر خواهد شد که ساز و کارهای به کارگرفته شده در جامعه به صورت روان و خودکار وظایف محوله را انجام دهند.

 

 

هیچگونه مانعی برای سرمایه‌گذاری وجود ندارد

وی با بیان اینکه شرایط سرمایه‌گذاری در آبادان فراهم شده است، اضافه کرد: به سرمایه‌گذاران این نوید را می‌دهیم که هیچگونه مانعی برای سرمایه‌گذاری در شهرستان آبادان وجود ندارد و قاطعانه از آن‌‌ها حمایت می‌کنیم.

رئیس دادگستری آبادان، پیشگیری از وقوع جرم را یکی از وظایف قوه قضائیه عنوان کرد و گفت: چنانچه دستگاه‌های اجرایی شهرستان آبادان نیازهای خود را از شهرک‌های صنعتی این شهر تامین کنند با اشتغالزایی ساکنان این منطقه، آمار جرم نیز کاهش می‌یابد زیرا بیکاری یکی از موارد به وجود آورنده جرم است.

 

 

محمدی‌زاده اظهار کرد: باید مشخص شود در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» نامگذاری شده است چرا برخی دستگاه‌های اجرایی کالاهای خود را از توليدات شهر‌ك‌های صنعتی آبادان خریداری نمی‌کنند؟ به طور حتم قوه قضائیه در این خصوص پیگیری‌ها و مکاتبات لازم را انجام خواهد داد.

 

 

تصویب 140 میلیارد ریال برای واحدهای تولیدی آبادان

رضا صلبوخی، مدیر شهرک‌ها و نواحی صنعتی آبادان و خرمشهر نیز در این بازدید با ارائه گزارش عملکرد این شهر‌ک‌ها، اظهار کرد: خوشبختانه با توجه به امكانات، خدمات و زيرساخت‌هاي موجود در شهرك‌هاي صنعتي و حمايت سازمان منطقه آزاد اروند و مجاورت با مرز و آب‌هاي گرم خليج فارس و همچنين وجود منابع انرژي از قبيل نفت، گاز، پالايشگاه و پتروشيمي، موقعيت بسيار خاص و استراتژيكي براي حضور سرمايه‌گذاران محيا شده است.

وی در همین خصوص ادامه داد: بر همین اساس رتبه نخست و قابل توجه را در شاخص‌هاي احياي واحدهاي صنعتي، انعقاد قرارداد و واگذاري زمين به متقاضيان و جذب سرمايه‌گذار خارجي در استان را داشته‌ايم.

 

 

مدیر شهرک‌ها و نواحی صنعتی آبادان و خرمشهر در ادامه توضیح داد: به منظور حمايت از صنعت و اشتغال موفق شده‌ايم در كارگروه ستاد اقتصاد مقاومتي استان خوزستان تاكنون مبلغي به ميزان بيش از ١٤٠ميليارد ريال براي ١١ واحد توليدي و صنعتي مستقر در شهرك‌هاي صنعتي آبادان به منظور نوسازي ماشين آلات، توسعه و سرمايه در گردش مصوب شود.

صلبوخی بازدید رئیس دادگستری آبادان از شهرک‌های صنعتی این شهرستان را نشان دهنده حمایت قوه قضائیه از صنعت و اشتغال دانست و تاکید کرد: اين بازيد به ما دلگرمي مي‌دهد كه در ادامه مسير حركت و توسعه، همتي مضاعف داشته باشيم.

وی عنوان کرد: راه‌اندازی شعبه انرژی دادگستری آبادان اقدامی شایسته است که ضمن ایجاد انگیزه برای صنعتگران و سرمایه‌گذاران سبب افزایش روند رسیدگی به مشکلات حقوقی آن‌ها نیز می‌شود و از تمام تلاش هاي صادقانه اين نهاد و در راس آن از ریاست این دادگستری تقدير و تشكر مي‌کنیم.

46

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 575051

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =