هفتمین نمایشگاه کتاب استان البرز با هدف فرهنگ سازی و ترویج مطالعه, برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین البرز, سید موسی حسینی کاشانی, مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز, فرهنگ سازی را یکی از راه های مقابله با تهاجم فرهنگی دانست.
وی از تعبیر مقام معظم رهبری در ارتباط با فرهنگ استفاده کرد و گفت: فرهنگ, هوایی است که تنفس می کنیم. فضا نمی تواند بدون اکسیژن باشد. بنابراین هرچقدر بتوان فضای پاکیزه تری به سمت جوانان و نوجونان هدایت کنیم, آنها هم هوای بهتر و مطمئن تری تنفس خواهند کرد. اگر بخواهیم با تهاجم, شبیخون, رخنه و حتی ولنگاریِ فرهنگی مقابله کنیم؛ باید سرعت دفاعی بیشتری نسبت به تهاجم دشمن داشته باشیم. اگر کنار بایستیم و در برابر تهاجم تنها به مقابله اکتفا کنیم, دشمن در فرهنگ ما نفوذ خواهد کرد. پیرو این بحث, آفند و پدآفند مطرح می شود. پس شایسته است در عرصه فرهنگ, حمله و دفاع را با هم لحاظ کنیم.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز اضافه کرد: برگزاری نمایشگاه کتاب استان, فضایی مناسبی برای حضور مردم ایجاد می کند که بهتر است زمان بیشتری در سال به خود اختصاص دهد. علاوه بر آن, تولید محتوا در فضای مجازی یکی دیگر از روش های جلوگیری از تهاجم فرهنگی خواهد بود.
وی ضمن اشاره به تولید و پخش برنامه های متناسب با فرهنگ ایرانی, خاطر نشان کرد: در عرصه های مختلف, مانند فیلم, تأتر, موسیقی فاخر, شعر و کتاب, محتوایی متناسب با فرهنگ خود تولید و به مخاطب ارایه کنیم. در این صورت ساعات جوانان و نوجوانان ما با مدیریت پر خواهد شد.
حسینی کاشانی از مجموعه انیمیشن موفق "دیرین دیرین" یاد کرد و گفت: این برنامه توانسته در فرهنگ سازی گام های مثبت و خوبی برداشته و مخاطبین زیادی در شبکه های اجتماعی, جذب کند. بنابراین اگر تولید محتوای ایجاد شده با فرهنگ داخلی تناسب داشته باشد, از طرف مخاطب به محتوای خارجی ترجیح داده خواهد شد و شبکه های ماهواره ای مخاطبین ایرانی را از دست خواهند داد.
وی ادامه داد: در جامعه, نیاز به عزم جدی فرهنگ سازی احساس می شود و این فقط وظیفه ارشاد نیست چراکه نمی تواند به تنهایی تمام ساعات مردم را پر کند. خوب است سازمان های فرهنگی-هنری-ورزشی و دیگر ارگان های استانی, فضایی ایجاد کنند که هیچ جوانی بدون برنامه متناسب با سلیقه خود, پیدا نشود.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز برای رسیدن به روز ایده آل نسل جوان, تاکید کرد: باید خود را به جای جوانان مان بگذاریم؛ از طرف آنها تصمیم نگیریم و انتخاب نهایی کالا و خدمات متناسب با فرهنگ و ارزش ایرانی را به خود آنها واگذار کنیم.

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 576145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =