معاون فروش سازمان اموال تملیکی از برگزاری انهدام سراسری کالاهای قاچاق فردا چهارشنبه خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین علیرضا روحی علیایی، عضو هیات مدیره و معاون بهره برداری و فروش این سازمان از انهدام سراسری کالاهای قاچاق فردا چهارشنبه در برخی از استان های کشور خبر داد.

روحی علیایی با اشاره به آمار انهدام کالاهای قاچاق در ۵ ماهه نخست سال جاری افزود: طی این مدت بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال از کالا های تحویلی به سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی با هدف جلوگیری از عرضه کالا های قاچاق به بازار مصرف و ارتقاء سلامت جامعه و حمایت از تولید کنندگان داخلی و همچنین در راستای اجرای ماده ۵۵ و ۵۶ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز توسط سازمان اموال تملیکی منهدم شد.

عضو هیات مدیره و معاون بهره برداری و فروش سازمان اموال تملیکی اظهارداشت: این سازمان دارای وظایف حاکمیتی حساس و مهمی است که از جمله آن وظایف، انهدام کالاهای قاچاق است.

وی در ادامه افزود: عملیات انهدام کالاها، وابسته به نوع جنس، متفاوت می باشد و کلیه انهدام کالاهای تحت تملک این سازمان با حضور مسئولین ذیربط و ذیصلاح انجام می پذیرد.

علیایی خاطرنشان کرد: بیش از ۸۵ درصد اقلام انهدامی، کالاهای سلامت محور از جمله مواد غذایی، لوازم آرایشی و بهداشتی غیر استاندارد می باشد که این سازمان با انهدام آنها مانع به خطر افتادن سلامت مردم و جامعه می شود.

معاون بهره برداری و فروش سازمان اموال تملیکی ۵ استان نخست این سازمان در انهدام کالاهای قاچاق را به ترتیب زیر اعلام کرد:

1.  هرمزگان، ۶۱۴ تن به ارزش ۲۵ میلیارد ریال
2.  تهران، ۴۳۵ تن به ارزش ۱۶۹ میلیارد ریال
3.  سیستان و بلوچستان ۱۵۴ تن به ارزش ۸ میلیارد ریال
4.  بوشهر ۱۱۰ تن به ارزش ۱۴ میلیارد ریال
5.  زنجان ۱۰۲ تن به ارزش ۳۰ میلیارد ریال

22339

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 578879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
    4 1
    واقعاً خدا به مردم اين كشور رحم كند. پول اين كالاها داده شده و ارز هم از اين مملكت خارج شده نميدانم چرا لايد امحا گردد. بدهند به سازمانها خيريه تا در اختيار مردم قرار دهند. اين كه امحا كنند راه حل درستي نيست.
  • بی نام IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
    4 1
    خوب حالا نمیشه این کالاها رو بدین به مردم فقیر؟
  • محمد حجتي ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
    1 1
    چرا محل امحا به اطلاع عموم نميرسد چرا معلول كه مثلاً قاچاق است باصطلاح معدوم ميشود و عوامل قاچاق مثل قاچاقچي خبري نيست جنس قاچاق ربطي به سلامت جامعه ندارد آيا يخچال فريزر خطر سرطان دارد ولي ب او دبليو ندارد كالايي كه از مجاري اداري وارد نشده قاچاق محسوب ميشود ولي همين كالا با ثبت سفارش مجاز ميباشد وقتي مجاز شد به سلامت جامعه ضرر نميرساند چقدر مشكي چي ضرر داره يا نداره بايستي كليه كالاها باستثناي اسلحه و مواد مخدر ازاد باشد اين توليد كننده ايراني است كه بايد كيفيت كالاي توليدي خودرا به سطح استاندارد بين المللي برسانم دولت هم كمكم ميكند
  • بی نام A1 ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
    1 1
    اگر این مبلغ به مهندس فتاح مسئول کمیته حضرت امام داده شود در شروع مدارس با پرداخت ۱۰۰۰۰۰تومان بهر خانوار ۳۰۰۰۰۰ خانوار تحت پوشش شاد میشوند درضمن مشکل تولید تکنولووژی روز کیفیت قیمت تمام شده وسرمایه در گردش میباشد که قرار بود از محل یارانه ها کمک شود با این قوانین بخدا پناه میبرم
  • محسن ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
    0 1
    خوشم مياد زورشون به مالكين ماشين ها نرسيد و تازه دستور شماره گذاري هم گرفتن ... مافيا مگه داريم.!!!!!!!
  • ساوالان A1 ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
    2 1
    این چه کاریه؟اينارو کارشناسان باید نظر بدن. اگر واقعاً کالایی غیر استاندارد هستش که بحثی در آن نیست. ولی اگر بدرد بخور هست آیا نميشه بین نیازمندان تقسیم کرد. خب فکر کنید به این مساله که مبارزه شده و غنایمی بدست آمده. از نظر شرعی آیا غنایمی که ضرری متوجه سلامتی انسان نمیکنه باید نابودش کرد؟
  • سپهوند IR ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
    1 1
    به نظر من میشه اینها رو به قیمت پایینتر فروخت به مردم عادی و انوقت این پول رو صرف مبارزه با قاچاق کالا کنن . این که این کالا ها رو از بین ببرند بدترین راه حل ممکن هستش .
  • اسحاق IR ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
    0 0
    هدف خارج کردن پول از گردونه اقتصاد است که با امحاء این کالا بوجود می آید وگرنه اگر به هر طریقی وارد چرخه مصرف شود برای اقتصاد ضرر دارد و یک عده دلال سودهای کلان نصیبشان میشود ، بگذارید مصرف کننده کالایی بخرد که تولید داخل است یا اگر وارداتی است حقوق گمرکی آن پرداخت شده است اگر برای کالای مجاز مشتری باشد دیگر قاچاقچی به فکر این کارها نمی افتد
  • بی نام US ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
    0 1
    بابت این کالا ها ارز مملکت خارج شده اُمحا آنها بدلائل پوچ کاریست درجهت تاراج دارائی های کشور از سوی امریکا واختلاسهای چند میلیاردی نفوذی های نرم سخت دست بکار نابود ثروت کشورند