ایرنا نوشت:نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با اشاره به آمارگیری سال جاری نفوس و مسکن گفت: مردم از ارایه اطلاعات و آمار صحیح به سرشماران نفوس و مسکن نترسند و اطلاعات واقعی ارایه کنند.

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر اصفهان که در مصلای امام خمینی (ره) این شهر اقامه شد افزود: مردم از این بابت که ارایه اطلاعات صحیح به ماموران آمارگیری ممکن است باعث حذف احتمالی یارانه های آن ها شود نگرانی نداشته باشند.
وی تاکید کرد: موضوعی که مسئولان باید در آن زمینه درست برنامه ریزی کنند، مساله آمار است و نباید در هر دولتی یک عدد و رقم آماری ارایه شود.
وی ادامه داد: سازمان آمار ما نباید وابسته به دولت ها باشد و بایستی عملکرد مستقلی داشته باشد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان همچنین با اشاره به نزدیکی عید غدیر خم گفت: درسی که از غدیر باید گرفت نحوه حکومت است و مردم و مسئولان باید بفهمند که امام علی (ع) در همان مدت کوتاه، منشور کاملی از نحوه حکومت را ارایه دادند.
وی افزود: حضرت علی (ع) در سختی ها با مردم و امت خود بود و پوشیدن لباس وصله دار را مانع تکبر و نیز موجب تمسک مردم به حکومت و امامت می دانستند.
وی تاکید کرد: مردم و مسئولان باید بدانند هرچه هم نان حلال به دست آورده و با رزق حلال مال و املاک داشته باشند و در سطح بالای اقتصادی زندگی کنند اما همین امر موجب خجالت دیگران و مانعی برای معاشرت افراد با آن ها خواهد شد که به این صورت از سایر جامعه جدا می شوند.
آیت الله طباطبایی نژاد همچنین با اشاره به بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید گفت: بسیاری از دانش آموزان نمی توانند وسایل مدرسه تهیه کنند و اینکه برخی برای فرزندان خود بهترین وسایل را تهیه کنند و نسبت به دیگران بی اهمیت باشند کار درستی نیست.
وی شکرانه نعمت را اختصاص بخشی از مال برای دیگران دانست و افزود: افرادی که از شرایط مالی خوبی برخوردارند علاوه بر زکات و خمس و وجوهات باید قسمتی از اموال خود را هم به عنوان شکرانه به افراد نیازمند اختصاص دهند.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 579830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =