احداث تورهوایی مجازی برای مانیتور و کنترل ترافیک پهپادهای شهری

دارپا قصد دارد برای مانیتور و مدیریت بر ترافیک پهپادهای شهری تورمجازی در هوا احداث کند.

به گزارش خبرآنلاین، مدیران مرکز تحقیقات پیشرفته نظامی آمریکا معتقدند قوانین جدید اداره هوانوردی فدرال برای کنترل پهپادها کافی نیست و همچنان بسیاری از پهپادهای تجاری در ارتفاع پایین دور از دسترس برای مانیتورینگ هستند.

به همین خاطر برنامه‌ای به نام Aerial Dragnet یا تورهوایی (عکس مفهومی که مشاهده می‌کنید) را استارت زده‌اند تا هر نوع پهپاد تجاری را در محدوده‌های شهری نقشه‌برداری کرده و برای کنترل ترافیک مانیتور کنند.

نقشه‌های آنلاین برای هواپیماهای کوچک و تجاری در حال حاضر وجود دارد و آنچه دارپا به دنبال آن است ایجاد نقشه آنلاین جغرافیایی از پرواز انواع پهپادهای تجاری در حومه‌های شهری است تا نودهای اطلاعاتی بتوانند پهپادهای در حال پرواز در ارتفاع پایین را رصد کنند.


 5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 579863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۶
    2 1
    ما هم از شر موتور سيكلتهاي غيراستاندارد و پرايد و نيسان و هوو و امثال ان نجات پيدا كنيم به چنين طرحهايي مي انديشيم منتها فعلا مجال نيست و نفسمون رو بريدند
  • نیا IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۷
    1 1
    قانون غیر قابل استعلام چون هیچ منبعی تایید یا تکذیب نمیکنه عدم پرواز پهپادهای تجاری که شامل سرگرمی هم میشود در یک ارتفاع خاص در ایران وجودد داره.. به این معنی که اگر ارتباط رادیو کنترل با یک سرور هوا پایه مثل کوادپرترهای چند کاناله.. دارای دوربین hd..لینک اینترنت..سیم کارت دیتاو.. در ارتفاع بیش از 10 متر قرار داشته باشند بلا فاصله توسط بخش مربوطه نیروی انتظامی ؟؟؟ هک شده ارتباط شما بان قطع میشود و در نزدیکترین کلانتری زمین گیر خواهد شد..و صاحب پیلوت یا خلبان این وسیله برای پاره ای از توضیحات فراخوانده خواهد شد...اما در تمام دانشگاهای فنی ایران و شرکتهای دانشبنیان مربوط به موظوع طرحها و برنامه های و حتی روباتهای تولید شده ای بسیاری هستند که پشت این قانون گییر کرده اند...