عباس عبدی در مصاحبه ای که با روزنامه شرق درباره برجام انجام داده دیدگاه خود را مطرح کرده است.

بخش کوتاهی از این مصاحبه را می خوانید:

‌به نظر شما رویکرد رهبری نسبت به برجام در مقایسه با سعدآباد و کلا دوره سال‌های بین ١٣٨٢ و ١٣٨٤ قدری انتقادی‌تر نیست؟ 
به خاطر اینکه این توافق به نتیجه رسیده و مؤثرتر است. صددرصد همین‌طور است. درحالی‌که در موارد قبلی، نه به دار بود و نه به بار. 
‌نه، همان موقع را می‌گویم. 

واقعیتش این است که موقع توافق سعدآباد در سال ١٣٨٢ در زندان بودم و نمی‌توانستم پیگیر قضیه باشم و اطلاعی از جزئیاتش ندارم و نمی‌دانستم چه خبر هست، اما این را می‌دانم که این توافق اصلا قابل قیاس با آنها نیست. در این توافق طرفت آمریکاست، آن‌موقع طرفت اتحادیه اروپا و آن سه کشور بودند. این توافق با صاحبان حق وتوی شورای امنیت و بعد از قطع‌نامه‌های شورای امنیت است. اصلا زمین تا آسمان با آنها فرق می‌کند. مربوط به وقتی است که غنی‌سازی شده و خیلی مفصل هم بوده است. ماهیت و آثارش متفاوت است. آثار خبری‌اش را نگاه کنید. انعکاسی که در جهان راه انداخته است و به‌عنوان خبر مهمی که در حد تیترِ یکِ خبری همه رسانه‌ها بود و مستقیم می‌خواستند پخش کنند. 

به نظرم رهبری به این دلیل با ملاحظه با این قضیه برخورد می‌کنند که سطح انتظاراتی که در ما و در جامعه است، پایین نیاورند، یعنی ما بهتر از این می‌توانیم باشیم. نه اینکه به این رضایت داده شود و هیچ تکانی نخوریم، ولی به‌هرحال ایشان از اصلش حمایت کرده اند.
29392

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 579944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =