برخی مخاطبان گلایه کرده‌اند مشکلات زیادی برای سامانه آنی ثبت اسناد رسمی در دفترخانه‌ها به وجود آمده که کار این سامانه را دچار اختلال کرده‌است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اختلال یا قطعی در کار سامانه آنلاین ثبت اسناد رسمی، مسئله ای بود که اخیرا از سوی مخاطبان سرویس مشکلات مردم طرح و پیگیری لازم از طرف خبرنگار ما انجام شد، با این حال، فراوانی کامنتهای که در این باره از سوی خوانندگان می رسد، ما را بر آن داشت، موضوع را بار دیگر در نشست خبری محمدرضا دشتی اردکانی رئیس کانون سردفتران و دفتریاران در میان بگذاریم.
یکی از مخاطبان در این باره نوشته بود: در رابطه با مراجعه به دفاتررسمی انتقال سند محاضر اکثرمواقع برای سند زدن به دفاترکه مراجعه می کنیم ارتباط سیستم اینترنت آنها قطع است و حداقل باید 2 ساعت در دفترخانه معطل بشویم برای ثبت یک سندمن 2هفته پیش برای ثبت یک سند2ساعت در دفترخانه معطل شدم و مجددا برای یک سند دیگر از4شنبه دیروز وامروزکه 5شنبه بود بازبرای ثبت سند اتومبیل به دفترخانه مراجعه و متاسفانه طی این دو روز نشد به سیستم وصل بشوند چراوقتی زیرساخت یک کارکامل نشده مردم را این همه معطل می کنند؟ متاسفانه وقت مردم برای دولت ارزش ندارد. لطفا این مشکل را بامسئولین مطرح فرمائید.باتشکر
دشتی اردکانی رئیس کانون سردفتران و دفتریاران در این باره توضیح داد: سامانه سازمان ثبت، در اختیار این سازمان است و دفتریاران و سردفتران به عنوان کاربران این سامانه شناخته می شوند. عموما اختلالات اینترنتی ممکن است برای منطقه ای که دفترخانه اسناد رسمی در آن وجود دارد، اتفاق بیفتد، لذا بهترین کار، صبر کردن تا حل مشکل عمومی اینترنت منطقه است. از سوی دیگر به نظر می رسد این مشکل عمومیت ندارد. زیرا ما به صورت معدود با چنین مشکلی از سوی مردم مواجه می شویم. سامانه که هم اکنون در دفترخانه های اسناد رسمی استفاده می شود بسیار خوب کار می کند و مشکلی نیست.
احمد تویسرکانی رئیس سازمان ثبت اسناد کشور هم درباره اجرای خوب و کارکرد مناسب این سامانه در دفترخانه ها خبر داده بود. او در یک گفتگوی زنده تلویزیونی کارکرد خوب و سرعت قابل قبول این سامانه را توضیح داده بود.
به نظر می رسد با رکورد نزدیک به ثبت 8 میلیون فقره سند رسمی با استفاده از این سامانه از ابتدای امسال تاکنون، مشکل زیادی درباره قطع ارتباط این سامانه در کل کشور وجود ندارد و بعضا شاید به صورت موردی، اختلالاتی در اینترنت و دستگاه های مخابراتی منطقه ممکن است پیش آمده باشد.

 


46231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 580183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =