مشکلات منطقه ۱۹تهران روی میز کمیسیون نظارت شورای شهر /کوره‌های آجرپزی مشکل اصلی اسماعیل‌آباد

بررسی مشکلات محله اسماعیل‌آباد واقع در منطقه 19 تهران در کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران انجام شد و پیگیری‌های لازم برای حل این مشکلات توسط نهادهای ذیربط در دست اقدام است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین رئیس کمیته نظارت کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران مشکلات محلات منطقه 19 را بر اساس خواسته های شورایاری، هیئت امنا و اهالی محله اسماعیل آباد بررسی کرد.

محسن پیرهادی ساماندهی مشاغل و صنایع مزاحم و دارای آلودگی های زیست محیطی را از مهمترین خواسته های شورایاری، هیئت امنا و اهالی این محله عنوان کرد و گفت: محله اسماعیل آباد در نوار مرزی شهر تهران قرار گرفته و برخی مشاغل و صنایع مزاحم و دارای آلودگی های زیست محیطی از جمله کوره های آجرپزی، آبکاری ها و انبارها در بافت مسکونی این محله فعالیت می کنند که موجب نارضایتی اهالی شده و اهالی درخواست ساماندهی و رسیدگی به وضعیت این مشاغل را دارند.

پیرهادی در ادامه گفت: مشاغلی که دارای آلودگی های زیست محیطی هستند و همچنین انبارهای تجاری، نباید در بافتهای مسکونی و در جوار واحدهای مسکونی فعالیت کنند. چرا که بعضاً این مشاغل غیر از مزاحمت برای واحدهای مسکونی، از لحاظ سیستم های ایمنی در برابر آتش سوزی و ... نیز خطر بالقوه ای به حساب می آیند.

این عضو شورای شهر تهران در ادامه احداث پارکینگ در محدوده مترو آزادگان را از دیگر درخواست های شورایاری و هیئت امنا عنوان کرد و گفت: در محدوده مترو آزادگان به دلیل عدم وجود پارکینگ و حجم مسافرینی که از نقاط مختلف محله و منطقه از ایستگاه مترو آزادگان استفاده می کنند، بعضاً افرادی با وسیله نقلیه شخصی تا این ایستگاه می آیند و به دلیل عدم وجود پارکینگ وسیله نقلیه خود را ساعتها در مکان های نامناسب پارک می کنند که مشکلاتی را برای ساکنان این محدوده به وجود آورده است.

پیرهادی ادامه داد: در حال حاضر در جنب ایستگاه مترو آزادگان یک گاراژ وجود دارد که طبق پیگیری ها متعلق به یکی از ارگان های دولتی است و در حال حاضر مورد بهره برداری قرار نمی گیرد و اهالی درخواست پیگیری های لازم جهت استفاده از این گاراژ به عنوان پارکینگ را دارند که البته ما این موضوع را به شهرداری منعکس کرده ایم تا درصورتی که این واحد جهت بهره برداری به عنوان پارکینگ حائز شرایط و ضوابط شهری باشد، در این خصوص اقدام شود.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران، تسریع در شروع عملیات اجرایی احداث ساختمان سرای محله اسماعیل آباد را از دیگر خواسته های اهالی برشمرد و گفت: با توجه به تغییراتی که در تقسیم بندی محلات انجام شد، ساختمان سرای محله اسماعیل آباد در محدوه محله دولتخواه شمالی واقع شده و عملاً نمی تواند خدماتی به اهالی محله خود ارائه دهد که البته شهرداری به منظور رفع این مشکل تصمیم به احداث ساختمانی به عنوان سرای محله در داخل محله اسماعیل آباد کرد و طبق بررسی های به عمل آمده نقشه های اجرایی ساختمان نیز تهیه و تأیید شده اند و لیکن عملیات اجرایی تاکنون شروع نشده است که می بایست این امر تسریع شود.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران، عدم تأمین روشنایی معابر را از دیگر گلایه های اهالی برشمرد و گفت: در محله مذکور هنوز در برخی معابر از جمله کوچه شهید نجفی، کوچه شهید رضا نژاد فر و ... تیرهای چراغ برق به صورت چوبی هستند که این مسئله جای تعجب دارد و همچنین جانمایی تیرها نیز در برخی معابر نیازمند ساماندهی و اصلاح است.
پیرهادی گفت: اهالی می گویند جهت تعویض تیرهای برق مراجعات و مکاتباتی با اداره برق منطقه کرده اند که علیرغم حصول نتیجه، اداره برق عنوان کرده هزینه تعویض تیر را باید اهالی پرداخت کنند.

او در ادامه گفت: این تیرها علیرغم اینکه منظر شهری را نازیبا می کنند، خطر بالقوه هم به حساب می آیند، اگر آتش سوزی در این تیرهای چوبی رخ دهد، به یک فاجعه منجر می شود. لذا می بایست پیگیری و اقدام لازم جهت تعویض این تیرها از سوی اداره برق منطقه انجام شود.

پیرهادی در ادامه تعریض خیابان شهید حیدری و ساماندهی و اصلاح مسیر تاکسی های خط دولتخواه به اسماعیل آباد را از دیگر خواسته های اهالی عنوان کرد و گفت: تاکسی های خط مذکور از مسیرهای فرعی و کوچه ها عبور می کنند که این موضوع باعث نارضایتی ساکنان این معابر شده است.

پیرهادی در پایان سخنانش گفت: کلیه مشکلات و خواسته های اهالی محله اسماعیل آباد از شورایاری و هیئت امنای محله جمع آوری شد و مکاتبات لازم با شهردار تهران، معاونت های مربوطه و دستگاه ها و ارگانهای ذیربط انجام شد. همچنین کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران پیگیری لازم را برای رفع مشکلات طرح شده انجام خواهد داد.

46231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 580225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =