ایرنا نوشت: فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه اعلام کرد، حمله به مواضع ارتش سوریه در دیرالزور و قنیطره در راستای حمایت مستقیم آمریکا و رژیم صهیونیستی از داعش و النصره است.

فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه شنبه شب در بیانیه ای اعلام کرد: جنگنده های ائتلاف آمریکایی در ساعت 17 روز شنبه یکی از مواضع ارتش را در کوه الثرده در اطراف فرودگاه نظامی دیرالزور هدف قرار دادند. این حمله به خسارت های جانی و مادی بسیاری در این پایگاه منجر شد و مقدمات یورش تروریست های داعش به این پایگاه و تصرف آن را فراهم کرد.

این اقدام یک تجاوز خطرناک و آشکار به سوریه و ارتش آن و دلیلی قاطع بر حمایت و پشتیبانی آمریکا و هم پیمانان آن از گروه تروریستی داعش و دیگر تروریست ها به شمار می رود و دروغ بودن ادعای آن ها در مبارزه با تروریسم را ثابت می کند. رسانه های سوری شنبه شب از حمله پنج فروند جنگنده آمریکا به مواضع ارتش سوریه در کوه الثرده و اطراف فرودگاه دیرالزور خبر دادند که گروه تروریستی داعش با استفاده از این اقدام آمریکایی ها، بر کوه الثرده در غرب این فرودگاه نظامی مسلط شد.

با این پیشروی داعش، هم اکنون فرودگاه نظامی دیرالزور در تیررس کامل تروریست ها قرار گرفته است. در استان قنیطره نیز شامگاه شنبه یکی از مقرهای تیپ الجولان ارتش سوریه در الصمدانیه در حومه قنیطره هدف موشک های رژیم صهیونیستی قرار گرفت. در این حمله که هنوز ماهیت آن مشخص نیست یک نیروی ارتش سوریه به نام «محمد السید» کشته و 9 تن دیگر زخمی شدند. این چندمین بار در روزهای گذشته است که رژیم صهیونیستی مواضع و پایگاه های ارتش سوریه را هدف قرار می دهد.

جنگنده - بمب افکن های نیروی هوایی رژیم صهیونیستی ساعت یک بامداد روز سه شنبه 23شهریورماه یکی از پایگاه های ارتش سوریه در حومه قنیطره را هدف قرار دادند که با پاسخ پدافند هوایی سوریه رو به رو شدند. پدافند هوایی سوریه توانست یک جنگنده - بمب افکن رژیم صهیونیستی را در جنوب غرب قنیطره و یک پهپاد جاسوسی را در غرب شهرک سعسع سرنگون کند.

استان قنیطره در جنوب سوریه در مرز فلسطین اشغالی قرار دارد و فاصله شهر قنیطره مرکز آن با دمشق70 کیلومتر است.

تپه های جولان بخشی از این استان است و تا پیش از بحران سوریه حدود 100 هزار نفر جمعیت داشت. استان دیرالزور نیز در شرق سوریه در مرز این کشور با عراق و در کرانه رود فرات واقع شده است. شهرنفت خیز دیرالزور از سال 2014 در محاصره تروریست های داعشی است و کمک رسانی به ساکنان این شهر فقط از طریق پرتاب محموله ها توسط هواپیماهای باری انجام می شود.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 580325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =