واحد مرکزی خبر نوشت: هدف قرار گرفتن اتاق عملیات گروه های مسلح در حلب سوریه با حضور دهها افسر آمریکایی، اسرائیلی، قطری، ترکیه ای، سعودی و انگلیسی، نشانه نقش طرف های عربی و غربی در جنگ سوریه است.

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین،خبرگزاری روسی اسپوتنیک روسیه فاش کرد اتاق عملیات فرماندهی گروه های مسلح در حلب و ادلب متشکل از سی افسر موساد [سازمان جاسوسی خارجی رژیم صهیونیستی]، ترکیه، آمریکا، عربستان سعودی، قطر و انگلیس است. این خبرگزاری اعلام کرد سه فروند موشک «کالیبر» که از کشتی های روسی شلیک شد، اتاق عملیات گروه های مسلح در منطقه دارعزه نزدیک حلب را هدف قرار داد.

این خبرگزاری تأکید کرد محلی که در این حمله هدف قرار گرفت، کوه سمعان بود که دارای غاره های قدیمی است. محمد محسن گزارشگر شبکه المیادین گفت: از زمان آغاز جنگ در سوریه تاکنون، نقش محوری اتاق های عملیاتی که کشورهای عربی و غربی آنها را در داخل سوریه یا کشورهای همسایه به ویژه ترکیه و اردن هدایت می کنند، آشکار شد. این بار خبری از وجود اتاق عملیات مشترک در منطقه دار عزّه در غرب حلب منتشر شد.

خبرگزاری روسی اسپوتنیک به نقل از منابع میدانی در حلب اعلام کرد در حمله موشکی روسیه، اتاق عملیاتی در کوه سمعان در منطقه دارعزه (داره عزه) هدف قرار گرفت که متشکل از 30 افسر موساد اسرائیل، آمریکا، انگلیس، ترکیه، قطر و عربستان بود که عملیات نظامی گروه های مسلح را در حلب و ادلب فرماندهی می کردند. به گزارش این خبرگزاری در این حمله موشکی که اخیراً صورت گرفت، سه فروند موشک بالدار کالیبر از کشتی های روسی شلیک شد. هیچ بیانیه رسمی از طرف دولت روسیه در تأیید یا تکذیب این خبر منتشر نشده است.

در ادامه این گزارش آمده است: خبر اسپوتنیک بار دیگر سئوالاتی را درباره آنچه دو ماه پیش روزنامه وال استریت ژورنال درباره حمله هوایی روسیه به یک مرکز نظامی آمریکایی- انگلیسی در شانزده کیلومتری مرزهای اردن در عمق خاک سوریه، منتشر کرده بود، مطرح می کند. نقش دو اتاق عملیات موک در اردن و انطاکیه در ترکیه بر کسی پوشیده نیست.

تصادفی نیست که تشدید درگیریها در سوریه خارج از چارچوب جنگی که همه طرف ها ضد گروه داعش اعلام کرده اند، در شمال و جنوب سوریه رخ می دهد که این دو اتاق عملیات بر آن نظارت دارند. اتاق عملیات موک نقش اساسی در چند عملیات با نام «طوفان جنوب» برای رسیدن تدریجی به دمشق دارد. اتاق عملیات انطاکیه هم نقش مهمی در هماهنگ کردن عملیات گروه های مسلح مختلف در شمال سوریه دارد. ایفای این نقش، مستلزم روابط با گروه هایی است که در صحنه میدانی در سوریه می جنگند.

صدور فرمان هم بر عهده کسانی است که هدایت اتاق های عملیات منطقه ای را در دست دارند و کمک مالی و تسلیحاتی در اختیار گروه های مسلح قرار می دهند. این طرف ها هر زمان که بخواهند بر اساس منافع خود، دستور آغاز عملیات در جبهه های مختلف را صادر می کنند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 581631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =