دنیای اقتصاد نوشت: در آخرین ماه از فصل نقل و انتقالات ملکی، بیش از 40 درصد از معاملات بازار مسکن به آپارتمان‌های نوساز تا سه سال ساخت اختصاص داشته است.

بسیاری از متقاضیان خرید مسکن آخرین روزهای تابستان را غنیمت شمرده و در طول ماه گذشته املاک مطلوب خود را معامله کرده‌اند اما در این میان سهم قابل توجهی از معاملات به آپارتمان‌های نوساز و تازه ساز اختصاص یافته است.

برابر آمارهای اولیه و غیرقطعی سامانه اطلاعات بازار املاک ایران، حدود پنج هزار فقره از بیش از 12 هزار معامله خرید مسکن که در شهریور ماه انجام شده و تاکنون توسط مشاوران املاک به ثبت رسیده است، آپارتمان‌های نوساز و تازه ساز بوده‌اند که حدود 41.5 درصد از کل معاملات این ماه را شامل می‌شود.

در این بین سه هزار و 505 فقره از معاملات ثبت شده مربوط به آپارتمان‌های کلید نخورده و حداکثر یکساله بوده است که معادل 68.5 درصد از معاملات نوسازها در شهریور ماه است و حجم معاملات آپارتمان‌های دو تا سه سال ساخت نیز 32.5 درصد از کل خرید و فروش املاک نوساز را شامل می‌شود. مطلوبیت بالای آپارتمان‌های نوساز و کلیدنخورده میان متقاضیان خرید مسکن از آن جهت است که علاوه بر برخورداری از تجهیزات سالم و بدون نیاز به مرمت‌های جزئی و کلی، می‌توانند انتخاب ایده‌آلی برای سکونت بلندمدت باشند. به عبارت دیگر، خریداران با معامله نوسازها گزینه‌ای را برای سکونت برمی‌گزینند که به این زودی‌ها تصمیمی برای جابه‌جایی و تعویض آن با یک آپارتمان کم‌سال‌تر اتخاذ نکنند.

22339

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 582481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • خریدار IR ۰۴:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
    17 17
    شهریورهم قیمتا15درصدافزایش داشت.
    • ناصری A1 ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
      14 14
      اتفاقاً عکس این قضیه هست که شما گفتید چون تمام معاملاتی که ما ظرف سه هفته گذشته انجام دادیم با قیمتی کمتر از دو ماه گذشته بوده و با پایان فصل نقل و انتقالات قیمتهایی که فروشنده ها راضی به واگزاری ملکشون می شوند کمتر از قیمت هایی می باشد که در تابستان بر روی آن پافشار ی می کردند چون میدونند که اگر الان با قیمتی کمتر ملکشون رو رد نکنند باید هزینه خواب پولشون رو برای یک سال دیگر تقبل کنند
    • املاك مهدي A1 ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
      17 15
      كجا ١٥ درصد كرون شده ما خبر نداريم بزور تونستيم ده درصد زير في بفروشيم
  • عباس A1 ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
    16 25
    سلام، با شروع پاییز کاهش معاملات مسکن وافت قیمت مسکن آغاز شد .پیش بینی می شود این افت وکاهش قیمت مسکن تا متری پانصد هزارتومان وبعضابیشتر هم برسد .روند نزولی قیمت مسکن باعث شده کم کم حباب مسکن کوچکتر شده وقیمتهای مسکن واقعی تر شود .حباب مسکن باعث شده بود تولید کنندگان مسکن دو تا سه برابرقیمت تمام شده سود دریافت کنندکه این سود اکنون به یک تا دو برابرقیمت تمام شده رسیده است .انتظار میرود تا پایان سال با روند نزولی قیمت مسکن این کاهش سود به یک تا یک و نیم برابر قیمت تمام شده برسد. این روند کاهشی تا متعادل شدن عرضه وتقاضا وفروش کلیه واحدهای مازاد بر عرضه که فقط در تهران بالغ بر چهارصد هزار واحد برآورد شده ادامه خواهد داشت.
    • بابک IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
      18 16
      روند صعودی قیمت مسکن به طور آرام شروع شده است و در سال 96 حداقل 10 درصد رشد قیمت مسکن پیش بینی می شود.ضمن اینکه آغاز فصل پاییز به معنای کاهش قیمت نیست.اگر یادمان باشد در زمستان سال 90 قینت مسکن ناگهانی افزایش یافت و تا 2 سال ادامه پیدا کرد.
    • موسوي A1 ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
      14 16
      اقاي بابك الكي جو ندين ،،همين الانش هم بزور ميخرن،،كدوم افزايش قيمت ،،اصن كوپول،،بعدشم خواب گرون شدن رو ببينيد ،،برا ي چي گرون بشهظرف يكشال سهبرابر شده بازم ميخايم جوبدين تا الكي گرون بفروشين
    • امیر A1 ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
      12 8
      آفرین یه تحلیل منطقی از آقای مناجاتی ..اونایی که هی سال 90 سال 90 میکنن یعنی یادشون نیست که همون سال دلار 800 تومنی تا 4000 تومن بالا رفت؟ مگه الان همچین اتفاقی افتاده ؟