سخنگوی جامعه روحانیت مبارز از تشکیل شورای اصولگرایان با محوریت تشکل متبوع خود برای انتخابات شوراهای شهر و روستا خبر داد.

حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم در نشست خبری خود در دفتر مرکزی این تشکل سیاسی- روحانی برگزار شد  گفت: اظهارات آیت الله هاشمی رفسنجانی درباره کاهش بودجه نظامی با دیدگاه‌های اسلام، امام و رهبری سازگاری ندارد.

وی افزود: شرایط تولیدات نظامی، تسلیحاتی و دفاعی  ایران  به گونه‌ای است که نسبت  به سایر کشورهای منطقه، هزینه اندکی را پرداخت می‌کنیم.

اهم سخنان وی به نقل از خبرگزاری ها به شرح زیر است:

*{با اشاره به فعالیت اصولگرایان برای انتخابات شوراهای شهر و روستا در سال 96} این انتخابات در دستور کار جامعه روحانیت قرار گرفته است. قرار شده شورایی از همه گروه ها و شخصیت های اصولگرا از جمله خانم ها در این زمینه تشکیل شود. البته تمرکز بیشتر ما بر روی شورای شهر تهران است و مستقیما در این امر ورود خواهیم کرد.

*{در پاسخ به سوالی درخصوص عدم کاندیداتوری احمدی نژاد و ارتباط جامعه روحانیت با جبهه پایداری} این اتفاق تاثیری بر رابطه جامعه روحانیت با جبهه پایداری نخواهد گذاشت زیرا ما جبهه پایداری را مستقل از احمدی نژاد می دانیم.

* {در پاسخ به سوالی در مورد بررسی گزینه ضرغامی در جامعه روحانیت } گفتیم جبهه پیروان به ما پیشنهاد بدهند، اما هنوز چیزی به ما ندادند. مبانی اصولگرایی در منشور جامعتین تبیین شده است. ضمن اینکه اسلام رهنمودهای امام قانون و ولایت فقیه شاخص‌های اصلی ماست و بر مبنای همین شاخص‌ها، کاندیداها را بررسی می‌کنیم اما تاکنون اصلاحی در شاخص‌ها صورت نگرفته و همه پیشنهادها در چارچوب همین شاخص‌ها می‌گنجد.

 *{با اشاره به میسر بودن اشتراک در میان اصولگران} نقاط مشترک ما روشن و زیاد است و اختلافات جزیی و سلیقه‌ای است. راهکار هم گفت‌وگو است. بیشترین اختلاف در تطبیق مصادیق و شاخص‌هاست. هر جا در رای‌گیری به توافق دو سوم آرا برسیم، پذیرفته است و جایی که رای نیاورد، داوری جامعه روحانیت ملاک است..

*احزاب باید محوریت جامعه روحانیت را بپذیرند. بنای ما بر این است هر جا وفاق حاصل شد، بقیه به نتیجه تن بدهند و اگر وفاق نشد داوری جامعه روحانیت را بپذیرند.

*ما نسبت به ورود زودهنگام احمدی نژاد به سفرهای انتخاباتی به موقع موضع ‌گیری کرده بودیم.

*{در مورد برنامه نشست سراسری با اصولگرایان } تصمیمی در این مورد گرفته نشده است. باید شورای اصولگرایی تشکیل شود و اگر آن شورا تصمیم گرفت، این نشست برگزار می‌شود.
*{در مورد نامه احمدی نژاد به رهبری } پاسخ آقای احمدی‌نژاد به رهبری را مثبت تلقی می‌کنیم.

*{در مورد محوریت جامعتین } تلاش هست در صورت موافقت جامعه مدرسین خصوصا در مورد انتخابات ریاست جمهوری با آنها همکاری کنیم، غیر از این در دستور ما چیزی قرار ندارد.

*{ با اشاره به معاهده FATF } دو قانون در مجلس گذشته در این زمینه تصویب شد که شامل پولشویی و مبارزه با تامین مالی تروریسم بود. ما در قانون مبارزه با پولشویی سازوکار روشنی داریم که مشخص می کند چه جرائمی باید مبنا قرار گیرد.

*درباره تامین مالی تروریسم تبصره داریم که به صورت خاص، موکد، نسبت های آزادی بخش را در مورد جنبش های مقاومت استثناء می کند. بنابراین خارج از این چارچوب، همکاری با FATF قابل قبول نیست.

29219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 584279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =