مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت از راه‌اندازی کمپین ازدواج سالم در کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی معاونت بهداشت وزارت بهداشت دکتر محمداسماعیل مطلق در نشست کشوری برنامه سلامت جوانان گفت: در این نشست در خصوص مباحث طرح تحول سلامت، سلامت جوانان و ادغام برنامه سلامت جوانان در طرح تحول سلامت بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

او افزود: ارائه بسته های خدمتی سلامت جوانان در دو جزوه غیرپزشک و پزشک و ارائه برنامه‌های ادغام شده سلامت روان، شیوه زندگی سالم، پیشگیری از دخانیات و پیشگیری از سوء استفاده مصرف مواد در برنامه سلامت جوانان سایر برنامه‌های این نشست بود.

مطلق ادامه داد: مقرر شد طبق بند دوم سیاست‌های جمعیت ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و بند چهارم سیاست‌های خانواده، امسال کمپین ترویج ازدواج سالم در جوانان با همکاری دفتر آموزش و ارتقای سلامت، دانشگاه‌های علوم پزشکی و وزارت علوم و دانشگاه آزاد در کل کشور به مرحله اجرا درآید.

او بیان داشت: در خصوص پیشگیری از هفت رفتار مخاطره‌آمیز در جوانان طرح تربیت ۴.۵ میلیون سفیر سلامت دانشجو در کل کشور انجام می‌شود.

مطلق مباحث مربوط به بحث تحول سلامت و نظام ارائه خدمت در مراکز جامع سلامت و پایگاه‌های سلامت در خصوص جوانان و رویکرد پیشگیری از مرگ و میر و حوادث ترافیکی و ترویج ازدواج سالم و برگزاری چند کارگاه در این خصوص و آنالیز وضعیت موجود سلامت جوانان را سایر برنامه ای این نشست کشوری اعلام کرد.

4747

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 585805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =