۰ نفر
۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷
پرواز تیم ملی برای رسانه‌ها جا نداشت

روزنامه خبرورزشی نوشت: پروازی که عصر دیروز از تهران به قصد تاشکند انجام شد تا کاروان تیم ملی را برای بازی با ازبکستان به پایتخت این کشور آسیای میانه برساند، قرار بود علاوه بر مربیان و بازیکنان تیم ملی، چند همراه دیگر هم داشته باشد؛ عکاسان و خبرنگاران رسانه‌های گروهی...

عکاسان و خبرنگاران نتوانستند برای پوشش تصویری و خبری حساس‌ترین بازی تیم ملی همراه کاروان ملی‌پوشان به تاشکند بروند.

رودست از خودی‌ها یا ازبک‌ها؟!
البته اشتباه را رسانه‌ها مرتکب شدند که به فدراسیون اعتماد کردند. رسانه‌ها که می‌توانستند دو هفته قبل به شکل مستقیم از سفارت ازبکستان تقاضای ویزا کنند، بعد از اینکه روابط عمومی فدراسیون فوتبال اعلام کرد تعداد معدودی خبرنگار و عکاس به تاشکند می‌برد و پرواز چارتر این اجازه را می‌دهد، ابتکار عمل را به فدراسیون سپردند و ظهر دیروز «رودست» خوردند.

بوقچی‌ها مفاخر علمی هستند؟
در حالی که خبر رسید بوقچی‌ها هم همراه تیم ملی به ازبکستان می‌روند، فدراسیون فوتبال ظهر دیروز ادعا کرد سفارت ازبکستان به خبرنگاران و عکاسان ایرانی ویزا نداده است... احتمالاً بوقچی‌هایی که موفق به اخذ ویزا شدند، از مفاخر برجسته علمی کشور هستند و به خاطر همین ویژگی ویزای ازبکستان گرفته‌اند!

روابط عمومی فدراسیون: ازبک‌ها ویزا ندادند
این پرسش را در قالب یک پیامک از رئیس فدراسیون فوتبال و مدیر روابط عمومی فدراسیون پرسیدیم: «سفارت ازبکستان به بوقچی‌ها ویزا می‌دهد و به عکاس و خبرنگار نمی‌دهد؟! آقایان بوقچی دانشمند هسته‌ای هستند که ازبکستان به آن‌ها ویزا می‌دهد؟»
مهدی تاج که آرام آرام همه ما را به این باور می‌رساند کاش کفاشیان از فوتبال نمی‌رفت(!) ترجیح داد هیچ پاسخی به این پرسش ندهد اما حسینی، روابط عمومی فدراسیون فوتبال در واکنش به این سؤال گفت: «اصلاً چنین چیزی نیست، فدراسیون فوتبال موفق نشد برای خبرنگاران و عکاسان ویزا بگیرد و در عوض برای لیدرها گرفت چون ازبک‌ها به افراد عادی ویزا می‌دادند و به خبرنگار نمی‌دادند!»

ازبکستان: بفرمایید ویزای فرودگاهی بگیرید
بعد از این ادعا، با سفارت ازبکستان در تهران تماس گرفتیم که قویاً این ماجرا را تکذیب کردند و گفتند؛ «ما هیچ مشکلی با صدور ویزا برای خبرنگاران نداریم و حتی می‌توانید ۹ صبح چهارشنبه با کنسولگری ما تماس بگیرید و تقاضای ویزای فرودگاهی کنید. پرسش شخص پاسخگوی سفارت این بود که چرا این‌قدر دیر اقدام می‌کنید؟ و وقتی جواب دادیم تا امروز به امید فدراسیون بودیم، گفتند حالا نگران نباشید، می‌توانید ویزای فرودگاهی بگیرید.

احضار سفیر ازبکستان
دوباره با فدراسیون تماس می‌گیریم و با گلایه می‌پرسیم شما که گفتید ازبک‌ها همکاری نکردند اما آن‌ها مدعی هستند برای اثبات حسن نیت‌شان ویزای فرودگاهی هم می‌دهند، پاسخ روابط عمومی فدراسیون همان حرف‌های قبلی است: «دروغ می‌گویند، مدارکش موجود است که ما درخواست ویزا کردیم و ندادند. حتی به فیفا هم شکایت کردیم، گزارش را به وزارت امور خارجه هم فرستادیم و قرار است سفیر ازبکستان احضار شود!»

یعنی ازبک‌ها هم به ایران نمی‌آیند
اگر حق با فدراسیون باشد، ایران هم در واکنش به این کارشکنی ازبک‌ها نباید به خبرنگاران و عکاسان ازبکستانی ویزا بدهد. خرداد سال بعد، ما مرده، شما زنده... تعداد پرشمار عکاسان و خبرنگاران ازبکستانی را می‌بینیم که به ایران می‌آیند. می‌دانید چرا؟ چون فدراسیون فوتبال ازبکستان تابع تصمیم سرمربی این تیم نیست!

شایعه دخالت کی‌روش در حذف رسانه‌ها
دیروز اما روایت‌های مختلفی از این بی‌احترامی به خبرنگاران، عکاسان و رسانه‌های گروهی شنیدیم. به طور نمونه گفته شد چون کارلوس کی‌روش راضی نیست خبرنگار یک خبرگزاری به دلیل مخالفت رسانه‌اش با او، در این پرواز باشد، دوستان به سری که درد نمی‌کند، دستمال نبستند و تمام عکاسان و خبرنگاران را از لیست مسافران خط زدند! خدا کند این روایت شایعه‌ای بیش نباشد وگرنه باید چراغ به دست بگیریم و دنبال علی کفاشیان بگردیم و بگوییم کاش همان کفاشیان می‌ماند و حداقل راست و درست به رسانه‌ها می‌گفت دلیل اصلی این است و این است و این... خدا کند این روایت دروغ باشد.

ادمین فیس‌بوک کی‌روش قدرتمندتر از فدراسیون
اما بعضی‌ها هم از اختلافات کی‌روش با روابط عمومی فدراسیون حرف می‌زنند و می‌گویند سرمربی تیم ملی معمولاً هر تصمیمی از جانب روابط عمومی باشد را وتو می‌کند. مثلاً از وقتی به کی‌روش گفته شده از طریق سایت فدراسیون اسامی تیم ملی را اعلام کن، او از طریق فیس‌بوک خود لیست تیم ملی را منتشر می‌کند. یعنی الان کی‌روش نفر اول فوتبال ایران است و ادمین صفحه شخصی او در فیس‌بوک نفر دوم فوتبال ما؟!

در انتظار روشن شدن حقیقت
به هر حال تیم ملی به تاشکند رفت و رسانه‌ها جا ماندند. البته خبرورزشی در تلاش است به خاطر مردم و مخاطبان خود و نه به خاطر فدراسیون فوتبال، با اعزام خبرنگار و عکاس بازی تیم ملی را پوشش بدهد. همچنان امیدواریم آنچه فدراسیون می‌گوید، حقیقت باشد و دوستان با سفارت ازبکستان به دلیل کارشکنی‌هایش برخورد جدی کنند. خبرورزشی هم منتظر روشن شدن حقیقت است.

43503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 587091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =