۰ نفر
۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۰

شانا نوشت:ایران و تایلند توافق کردند تعرفه‌های گمرکی ١٠٠ کالا حذف شود.

وزیر بازرگانی تایلند گفت: ایران و تایلند با توافق تجارت ترجیحی (پتا) زمینه افزایش حجم مبادلات تجاری خود را تا ٣ میلیارد دلار طی ٥ سال آینده افزایش می‌دهند.

اپیرادی تانتارپورن، وزیر بازرگانی تایلند، بدنبال نشست کمیته تجاری مشترک دو کشور ایران و تایلند اظهار کرد: ٢ طرف توافق کردند تعرفه‌های گمرکی ١٠٠ کالا حذف شود.

وی با تاکید بر این که تایلند و ایران ظرفیت از بین بردن تعرفه وارداتی ١٠٠ کالا را دارند، افزود: ایران توافق تجارت ترجیحی را مطرح کرد و از آنجایی که این روش مسیر سریعی برای تسهیل تجارت دوجانبه است، تایلند نیز با آن موافقت کرد.

تانتارپورن تصریح کرد: توافق‌نامه تجارت ترجیحی با توافق تجارت آزاد (فتا) متفاوت است، زیرا این توافق آسان‌تر اجرایی می‌شود و نیازی برای حذف تعرفه‌ها تا میزان صفر نیز وجود ندارد.

وزیر بازرگانی تایلند عنوان کرد: ایران با جمعیت ٨٠ میلیون نفری ظرفیت زیادی برای بدل شدن به پایگاه توزیع تایلند در ایران و کشورهای همسایه و همچنین دولت‌های مستقل مشترک‌المنافع را دارد.

ایران نهمین شریک تجاری تایلند در خاورمیانه است، حجم تجارت دوجانبه تایلند و ایران سال ٢٠١٥ میلادی ٣١٠ میلیون دلار بود که ٢١٧ میلیون دلار آن سهم صادرات تایلند به ایران گزارش شده است.

ارزش تجارت دوجانبه ٢ کشور در ٨ ماه امسال ٢٦٤ میلیون دلار گزارش شده است.

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 589230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =