باشگاه خبرنگاران نوشت: فرمانده نداجا گفت: مأموریت همه ناوگروه‌های ارتش، برقراری امنیت کشتی‌های نفت‌کش و تجاری کشورمان است که از منطقه خلیج عدن عبور می‌کنند.

امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: مأموریت همه ناوگروه‌های ارتش، برقراری امنیت کشتی‌های نفت‌کش و تجاری کشورمان است که از منطقه خلیج عدن عبور می‌کنند.

فرمانده نداجا افزود: طبق معمول، ناو گروه 44 نیروی دریایی راهبردی ارتش شامل ناوشکن الوند و ناو بوشهر منطقه را به مقصد خلیج عدن برای برقراری امنیت کشتی‌های نفت‌کش و تجاری کشور ترک کردند.

وی گفت: پس از انجام این مأموریت این ناو گروه به سمت سواحل سومالی و تانزانیا حرکت می‌کند و در صورت مناسب بودن شرایط آب و هوایی پس از بازدید از تانزانیا به سوی آفریقای جنوبی عزیمت خواهد کرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: در برخی از خبرها عنوان شده که ناوهای جنگی ایران به سوی سواحل یمن عزیمت کردند البته این خبر معنا و مفهوم دیگری دارد زیرا یکی از سواحل خلیج عدن،  یمن است.

امیر دریادار سیاری ادامه داد: خلیج عدن نقطه‌ای است که ناوگروه‌های ما برای برقراری امنیت به آنجا عزیمت می‌کنند و خیلی واضح است که این ناو گروه نیز مانند دیگر ناو گروه‌ها در خلیج عدن، باب المندب و دریای سرخ برای برقراری امنیت کشتی‌ها حضور داشته باشد.
وی افزود: مأموریت ناو گروه 44 در صورت سفر به آفریقای جنوبی سه ماه زمان نیاز دارد.

64217 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 589743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =