24آنلاین نوشت: آن زمان که منوچهر متکی به عنوان وزیر امور خارجه کشورمان در سفری خارجی و در حال رایزنی با مسئولان کشور سنگال بود احمدی‌نژاد، در غیاب او، او را عزل کرد!

این روزها شایعه عجیب استعفای علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به طرز مشکوکی در شبکه های اجتماعی و برخی رسانه های دلواپس منتشر شده و علی رغم تکذیب سخنگوی ارشاد، بازهم ادامه یافته است.

نکته قابل تامل در خبری که منتشر شده، عدم حضور جنتی در روزهای ابتدای هفته در وزارت فرهنگ است؛ خبری که در کذب بودنش، تنها می توان به حضور جنتی در جلسه صبح دوشنبه هیات نظارت بر مطبوعات اشاره کرد.

یکی از اعضای هیات نظارت بر مطبوعات گفت: علی جنتی به شایعه استفعایش با لبخند واکنش نشان داد و جلسه را اداره کرد.

علی جنتی عصر دوشنبه عازم اندونزی شد تا در اجلاس وزرای مجمع جهانی فرهنگ شرکت کند با این حال، شایعات آنقدر بالا گرفت که امروز تسنیم با حسام الدین آشنا گفتگو کرده؛ او هم در پاسخی زیرکانه، هم خبرنگار را بی پاسخ نگذاشته و هم بی اطلاعی اش را به شیوه جالبی پاسخ داده است.

مشاور فرهنگی رئیس جمهور گفته است: استعفای وزیر ارشاد را نه تائید می‌کنم نه تکذیب. اگر استعفای آقای جنتی روی میز رئیس جمهور باشد، با شروع هفته آینده به این موضوع رسیدگی می‌شود.

این پاسخ زیرکانه یعنی اولا خبری از استعفا نیست و ثانیا در صورتی که برخی معتقدند جنتی استعفایش را تقدیم کرده! این استعفا باید بررسی شود! و همین نکته یعنی کابینه دولت روحانی فعلا قصد تغییر ندارد آنهم در فاصله کمتر از ۷ ماه تا انتخابات.

نکته مهمتر در این قضیه، داستان سرایی رسانه هایی است که تجربه حضور احمدی نژاد در راس دولت مطلوبشان را برای این دولت تصور می کنند، آن زمان که منوچهر متکی به عنوان وزیر امور خارجه کشورمان در سفری خارجی و در حال رایزنی با مسئولان کشور سنگال بود و احمدی نژاد، در غیاب او، او را عزل کرد!

مساله خیلی ساده است؛ نه روحانی، احمدی نژاد است و نه جنتی، متکی!

29219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 589817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =