استاندار گیلان در کارگروه رفع موانع تولید گفت: بر اساس اعلام مرکز آمار در فصل بهار استان گیلان رتبه هشتم کمترین نرخ بیکاری را در کل کشور دارد اما هنوز با آنچه را که مردم طلب می‌کنند فاصله داریم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان، دکتر محمدعلی نجفی در این نشست که در سالن شهید انصاری استانداری برگزار شد گفت: در کارگروه رونق تولید تاکنون 401 واحد تولیدی در بخش صنعت و کشاورزی از تسهیلات بانکی استفاده کرده‌اند که بالغ بر 220 میلیارد تومان به این واحدها تسهیلات پرداخت شده است.

وی افزود: سهم استان گیلان از تسهیلات رونق تولید در سال 95 مبلغ 470 میلیارد تومان بوده که تاکنون 48 درصد آن جذب شده و امیدواریم تا پایان سال ضمن جذب کل این مبلغ از سهم جذب نشده سایر استان‌ها هم استفاده کنیم.

استاندار گیلان حل مشکلات واحدهای تولیدی و برگزاری کارگروه رفع موانع تولید را از جمله مهمترین اولویت‌های استان برشمرد و افزود: پس از سال ها نرخ بیکاری گیلان در 3 ماهه نخست سال جاری تک رقمی شد و به رقم 9.3 درصد دست، کاهش یافته است.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه علی رغم بالا رفتن میانگین نرخ بیکاری در کشور شاهد کاهش نرخ بیکاری در گیلان هستیم افزود: بر اساس اعلام مرکز آمار در فصل بهار استان گیلان رتبه هشتم کمترین نرخ بیکاری را در کل کشور داراست.

استاندار گیلان عنایت خداوند و فضای مثبت ایجاد شده در بخش کسب و کار و فعال شدن بخش‌های کشاورزی، صنعتی، تجاری، گردشگری، منطقه آزاد، بنادر را از جمله عوامل موفقیت استان در کاهش نرخ بیکاری دانست و افزود: علی رغم تمامی تلاش های صورت گرفته در این بخش اما هنوز با آنچه که مردم طلب می‌کنند فاصله داریم.

استاندار گیلان باید با فراهم کردن هر چه بیشتر فضای اشتغال موجبات بهبود این بخش را فراهم کنیم افزود: باید با توسعه شرکت‌های دانش بنیان و فراهم کردن امکانات لازم زمینه اشتغال فارغ‌التحصیلان و جوانان را ایجاد کنیم.

وی گفت: باید شرایطی را فراهم کنیم تا چراغ واحدهای تولیدی روشن نگه داشته شود و با تمام توان در جهت حل مشکلات واحدهای تولیدی تلاش کنیم.

استاندار گیلان بر ضرورت شفاف سازی، سلامت اداری و تسهیل در امور تأکید کرد و افزود : مدیران باید نظارت جدی و دقیق در پروژه‌ها داشته باشند.

وی تأکید کرد: مدیران باید شخصاً در پروژه‌ها ورود میدانی داشته باشند و نگذارند مشکلی در این بخش ایجاد شود و که در صورت وجود مشکل هیچ گونه گذشت، رأفت و دوستی نداشته و حامی فردی نخواهیم بود.

استاندار گیلان بر ضرورت اهتمام مدیران در تحقق اقتصاد مقاومتی تأکید کرد و افزود: باید مشکلات را در قالب اقتصاد مقاومتی شناسایی و برطرف کنیم.

وی همچنین بر ضرورت رعایت مسائل زیست محیطی توسط تولید کنندگان و مردم تأکید کرد و افزود: عدم رعایت مسائل زیست محیطی و نداشتن مدیریت صحیح در پسماند در بخش‌های مختلف باعث به وجود آمدن معضلاتی محیطی شده است.

وی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت پیوست زیست محیطی در پروژه‌ها اظهار داشت: رعایت مسائل زیست مهمی از جمله موارد مهمی به شمار می‌رود که باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 590733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =