روزنامه وقایع اتفاقیه نوشت: انتشار صحبت‌های ابوالفضل قناعتی، عضو شورای شهر تهران، روز گذشته در شبکه‌های اجتماعی، بازتاب فراوانی داشت.

ماجرا از آنجايي آغاز مي‌شود که سه هفته قبل در بحبوحه بحث‌هاي املاک نجومي، ابوالفضل قناعتي در صحن شوراي شهر بیان کرد: آمده‌اند به يک آزاده و يک اسطوره تهمت زده‌اند. مي‌دانيد آزادگي چيست؟ کسي که اين حرف‌ها را منتشر کرده يک هفته خواهرش دست داعش باشد تا بفهمد. اينها آمده‌اند آبروي همه را برده‌اند، چه کسي چيزي داده؟ اگر چيزي به کسي داده‌اند به يک اسطوره و يک آزاده داده‌اند. اشاره او اما به ماجراي افشاي اسامي اعضاي شوراي شهر و خواصي بود که گفته شده بود از شهرداري تهران املاک را دريافت کرده بودند و منظور او از يک آزاده، معصومه آباد بود که نام او در ليست منتشرشده بود اما کاربران در فضاي مجازي، با انتشار اين صحبت‌هاي قناعتي، اين‌گونه بیان کردند که اشاره او به ياشار سلطاني، خبرنگار بازداشت‌شده سايت معماري‌نيوز، است که به‌ دليل افشاي ماجراي املاک نجومي در زندان است و اين عضو شوراي شهر به خانواده سلطاني توهين کرده اما قناعتي در گفت‌وگو با «وقايع‌اتفاقيه» اين ماجرا را به کلي رد مي‌کند و حتي مي‌گويد، اگر خانه‌اي نيز به امثال معصومه آباد، عضو شوراي شهر تهران، داده شود، راه دوري نمي‌رود.


آقاي قناعتي متن سخنان‌شان موجب ناراحتي افکار عمومي شده است.
مگه من چي گفتم؟


اينکه فردي در زندان باشد و درباره خانواده‌اش شما صحبت‌هايي را در صحن شورا ايراد کنيد، ايراد نيست؟
اصلا ايشان آن زمان زندان نبود، من اسمي از سلطاني نبردم و کلي گفتم، سه هفته پيش درباره تهمتي که به خانم آباد زدند، گفتيم با اسطوره کشور اين‌طوري برخورد نمي‌کنند. ايشان چهار، پنج سال اسير بودند و در هر کشور دنيا بروند ايشان را روي سرشان نگه مي‌دارند و اين‌قدر تهمت نمي‌زنند. درست است اين اتفاق براي کسي بيفتد؟ من گفتم اگر خانواده‌مان يک هفته دست دشمن باشد شما ناراحت نمي‌شويد، ايشان چهار سال بودند و تهمت زديد.


يعني شما اسم نياوريد و اسم داعش را نگفتيد؟
نه من اسم نياوردم.


از حرف شما هم اين‌گونه استنباط مي‌شود که اگر هم خانه‌اي داده شده، کار خوبي صورت گرفته است.
نه من گفتم اگر بدهند هم بد نيست، شما برويد با همه مسئولان دنيا و زمامداران دنيا صحبت کنيد و بگوييد خانمي چهار تا پنج سال اسير بود و حالا خانه‌اي مي‌خواهند به او بدهند، نظر شما چيست؟ ببينيد مسئولان و زمامداران جهان چه مي‌گويند؟


اما خب ايشان الان مسئوليت دارند و حقوق ثابتي از شوراي شهر هم مي‌گيرند.
نه من مي‌گويم به ايشان خانه‌اي ندادند اما اگر بدهند هم بد نيست و به‌طور کلی به نظرم ندادند اما اگر هم بدهند هم جاي دوري نرفته است. مثلا آقاي ساعي که عضو شوراي شهر بود در زمان مسئوليت در شوراي شهر هم به المپيک رفته و بعد از آن به او هديه‌اي دادند و والله جاي دوري هم نمي‌رود، چرا شما اين‌طوري نگاه مي‌کنيد. باز هم تأکيد مي‌کنم به خانم آباد، خانه‌اي ندادند و اگر هم داده باشند، اشکالي ندارد.


اما خب به‌واسطه اين اتفاق يکي از خبرنگاران الان در بازداشت است.
ياشار سلطاني به‌خاطر شکايت ما در زندان نيست، ايشان به‌خاطر موضوع ديگري در زندان بوده و ما نمي‌دانيم چرا در زندان است. شکايت ما و شکايت آقاي چمران و قاليباف هنوز بررسي نشده و در اين قضيه همه‌چيز ما رفت، آبروي ما رفت، آنها بايد بگويند اشتباه کرده‌اند.
***
اما اين پايان ماجرا نبود چراکه انتشار فايل صوتي آن جلسه شوراي شهر تهران از سوی خبرآنلاین نشان مي‌دهد، برخي نکاتي که قناعتي در مصاحبه ديروزش با «وقايع‌اتفاقيه» بیان کرده است، با سخنانش در جلسه شوراي شهر متفاوت است. در جلسه روز 6 مهر ۹۵ شوراي شهر تهران، تذکرات پياپي اصلاح‌طلبان درباره رسانه‌ها که بخشي از آن به بازداشت ياشار سلطاني ربط داشت، موجب شد رضا تقي‌پور، عضو اصول‌گراي شوراي شهر وقت، تذکر بگيرد. در ميانه حرف‌هاي او ابوالفضل قناعتي، سخنان ديگري گفت که اکنون جنجالي شده است.

تقي‌پور با صداي بلند در صحن علني شوراي شهر خطاب به اصلاح‌طلبان همکار خود گفت: تعجب مي‌کنم برخي همکارانمان در کار قوه‌قضائيه دخالت مي‌کنند. الان اين حرف را مي‌زنند و بعد هم لابد مي‌خواهند بگويند قوه‌قضائيه قاتل، دزد و قاچاقچي را آزاد کند؟ فردي آمده و هر چه دروغ خواسته به شوراي شهر گفته و تهمت زده و فضاي جامعه را متشنج کرده است، از آقايان مي‌خواهم غيرت داشته باشند، آبروي اعضاي شورا رفته، پس غيرت آقايان چه شده است؟ او در ادامه سخنانش گفت: چرا بايد اين شکايت پس گرفته شود؟ علاوه‌بر ايشان چند عضو شورا هم با او همدست بودند و آشش را بيرون شورا پختند و در شورا آوردند!

در بين سخنان او، ابوالفضل قناعتي، از اعضاي هيأت‌رئيسه شوراي شهر، وارد شد و گفت: آمده‌اند به يک آزاده و يک اسطوره تهمت زده‌اند. مي‌دانيد آزادگي چيست؟ کسي که اين حرف‌ها را منتشر کرده يک هفته خواهرش دست داعش باشد تا بفهمد. اينها آمده‌اند آبروي همه را برده‌اند، چه کسي چيزي داده؟ اگر چيزي به کسي داده‌اند به يک اسطوره و يک آزاده داده‌اند. پس از اين سخن قناعتي، تقي‌پور، سخنگوي شوراي شهر، در ادامه تذکر خود گفت: به همه تذکر مي‌دهم اگر قرار است آبرو ببرند، براي هيچ‌کس آبرويي نمي‌ماند! اين تهمت‌ها جنايتي بود که در حق شوراي شهر اتفاق افتاد و در تاريخ بي‌سابقه بود.

 

 

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 591252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =