ایرنا نوشت: وزیر خارجه تونس با اشاره به اهمیت موقعیت جمهوری اسلامی ایران در منطقه، بر تمایل کشورش برای توسعه روابط با تهران تاکید کرد.

 'خمیس الجهیناوی' که برای دیدار با مقامات کویتی به این کشور سفر کرده، در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به سابقه دیرینه مناسبات کشورش با ایران گفت: تونس همواره روابط خوبی با تهران داشته و مراودات سیاسی و اقتصادی میان دو کشور به خوبی ادامه یافته است .
وی همچنین بر اهمیت تقویت صلح و ثبات در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا تاکید کرد و افزود: روابط میان تونس و تهران به خوبی ادامه یافته و ما خواهان گسترش این روابط هستیم و برخی شایعه پراکنی ها در زمینه دخالت و نفوذ ایران در تونس را بشدت رد می کنم، چرا که تونس کشوری دارای سیادت و حاکمیت است .
الجهیناوی همچنین به حضور هزاران نفر از اتباع این کشور در جمع تروریست های داعش و دیگر گروههای مشابه در عراق و سوریه اشاره کرد و ضمن ابراز تأسف در این زمینه گفت: ارایه آماری دقیق درباره تعداد عناصر تروریستی تونسی که در جمع گروه داعش در حال جنگ هستند، ممکن نیست و دلیل گرایش افراد به فعالیتهای تروریستی، فضای منفی حکمفرما بر جامعه تونس بوده است .
وی با اشاره به فضای ناامن در تونس و عزم راسخ دولت برای مقابله با عناصر تندرو و برقراری امنیت در این کشور اضافه کرد: نیروهای امنیتی تونس به صورت گسترده به مقابله با عناصر تروریستی و گروههای تندرو ادامه خواهند داد.

49310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 591299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علي ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
    1 0
    خدا پدر ادم غير وهابي و غير اخواني رو بيامرزه