مدیرکل فرودگاه مهرآباد می‌گوید:مشکلات ما بیشتر با کارگران چرخ‌های حمل بار، ایرلاین‌های مربوطه ، وضعیت غرفه‌ها و گران فروشی آنها است.

به گزارش خبرآنلاین، علی رستمی مدیرکل فرودگاه مهرآباد در جلسه مشترک با مدیران ترمینال‌ها ضمن تقدیر و تشکر از معاون اسبق تسهیلات فرودگاهی و آرزوی موفقیت برای معاونت جدید هدف از برگزاری این جلسه را همفکری و بررسی نقطه نظرات در راستای پیشبرد اهداف فرودگاه مهرآباد و شرکت فرودگاه‌های کشور دانست.

وی گفت: عملکرد مدیران ترمینال ها در فرودگاه پرترافیکی همچون مهرآباد باید در راستای اعتماد سازی مسافرین، تدبیر درشرایط خاص، تفکیک وظایف و مدیریت در شرایط اضطراری باشد و پایان دادن به بی‌تفاوتی‌ها در حوزه مسافری وترمینال ها، راهکار مناسب در ساماندهی مسافران در ترمینال ها را از موضوعات مهم دانست.

رستمی با تاکید بر اینکه تصمیمات و اهداف فرودگاه اجرایی نخواهد شد مگر این که تک تک شما مدیران ترمینال ها نقش و مسئولیت اصلی خود را به عنوان بازوان اجرایی در ترمینال هاانجام دهید، گفت:شما باید نهایت باور و  همکاری با مجموعه فرودگاهی را داشته باشید تا بتوانید فرودگاه را به سمت اهداف نوین و عالی پیش ببرید.

به گفته رستمی وظیفه مدیران و معاونین فرودگاهی ابلاغ دستورالعمل ها و اطلاع رسانی در خصوص امور ترمینالی مانند سیاست های اداره کل درخصوص ساماندهی چرخ های حمل بار و یا بررسی امور مربوط به ایرلاینها و ... به مدیران ترمینال ها است و در قبال این اطلاع رسانی انتظار می رود شما به نحو احسنت یه این امور رسیدگی نمایید.

مدیرکل فرودگاه مهرآباد توضیح داد: از جمله وظایف مهم شما نظارت بر نحوه انجام کار چرخ دستی ها، نظارت بر نظم وفروش غرفه درون ترمینال ها، نحوه انجام کار تاکسی ها، باز و بسته شدن گیت ها، نحوه انجام کار ایرلاین ها، رسیدگی به شکایات مسافرین و ... است و در ضمن باید به این نکته مهم توجه داشت که کار شما یک کار تیمی است و اگر همگی با متحد شدن عمل نکنید دستیابی به اهداف غیر ممکن خواهد بود.

وی گام بعدی را تجزیه و تحلیل مشکلات بر پایه داده های اولیه که با نظارت ها، مطالعات و نشست ها در ترمینال ها به دست آمده است دانست و گفت: گام بعدی تصمیم سازی است یعنی با توجه به آنالیز های انجام شده بتوانید راه حل مناسبی برای رفع این مشکلات پیدا کرده و به رییس اداره و یا معاونت مربوطه ارائه دهید و وظیفه ما بررسی این تصمیمات و فراهم کردن بستر برای اجرایی شدن آنهاست.این سه مورد از وظایف مهم شماست که باعث افزایش رضایت مسافرین می شود و این از اهداف مهم فرودگاه مهرآباد و شرکت فرودگاه های کشور است. 

چاره اندیشی برای پرترافیک ترین فرودگاه کشور

رستمی تاکید کرد: فرودگاه مهرآباد به عنوان پرترافیک ترین فرودگاه کشور با مشکلات بیشتری نسبت به فرودگاه های دیگر روبه رو است و با توجه به این که ما اکنون در دوران پساتحریم هستیم و توقعات مسافرین نیز نسبت به گذشته افزایش یافته است و مسئولیت ما نیز سنگین تر است و باید بتوانیم به درستی برنامه ریزی کنیم و استفاده بهینه از وضع موجود داشته باشیم.

وی ادامه داد: امروزه باید با روش های متفاوت تر از گذشته عمل کنیم و از شیوه های نوین برای دستیابی به اهدافمان استفاده کنیم و سعی ما بر این است که سیستم های نظارتی را افزایش دهیم جهت نظارت برکار ارگانها و و سازمان های مختلف، ایرلاین ها، نظام های امنیتی تا بتوانیم برخی مشکلات بوجود آمده را حل کنیم

با توجه به صرف هزینه های کلان شرکت فرودگاه های کشور برای ارتقا سطح خدمات در فرودگاه مهرآباد و انجام پروژه های جدید مانند ساماندهی محوطه‌های مقابل ترمینال ۱ و ۲ باید سطح مدیریتی نیز ارتقا پیدا کند تا بتوان مشکلات موجود را حل و از بوجود آمدن مشکلات بعدی جلوگیری نمود.

رستمی بیشتر مشکلات ترمینال ها را درون سازمانی دانست و گفت مشکلات ما بیشتر با کارگران چرخ های حمل بار، ایرلاین‌های مربوطه  و وضعیت غرفه‌ها و گران فروشی آنها است و بر همین مبنا سیستم‌های نظارتی در فرودگاه مهرآباد افزایش می‌یابد.

وی در خصوص حل ساماندهی چرخ دستی گفت: تنها اضافه کردن تعداد چرخ دستی‌ها باعث حل شدن این مشکل نیست بلکه باید در فرآیند و نحوه کار چرخ دستی، تعداد کارگران حمل بار و همچنین باید در روند اجرای کار سر شیفت ها تغییر ایجادکرد واین مسئله فقط با نظارت و دخالت شما مدیران ترمینال‌ها امکان‌پذیر است.

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 591338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
    14 1
    چیش عجیب بود؟ چرخ دستی؟
    • بی نام IR ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
      22 0
      اره دیگه،یعنی همه مشکل فرودگاههای ما چرخ دستیه؟ واقعا مهرآبادچیش با استانداردهای جهانی همخوانی داره؟
  • بی نام IR ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
    24 2
    متاسفانه یک فرودگاه 50 ساله رو نتونستند به روز کنند،گیر دادن به کارگر بدبخت که دوزار درمییاره.راست می گی برای تاخیر در پروازها کی جواب می ده؟ اصلا جای استراخت دارید؟ اون توالت های کثافت فرودگاه رو ندیده گیر داده به چهارتا چرخ دستی
  • بی نام IR ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
    16 1
    استاد،حضرت مدیرعامل فرودگاه مردم اگردر پسابرجام توقع شان بالا رفته،خب برای اینکه در دوره تحریم چاره نداشتن.الان خواستن یک فرودگاه با استاندارد جهانی توقع بالا رفتنه؟
  • بی نام IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
    14 0
    آقا شهرداري دندان طمع تيز كرده راه آهن و مهرآباد را بگيره و زمينهاش را با تخفيفات ويژه بذل و بخشش كنه بقيه حاشيه سازي است كه مدتها توسط روزنامه همشهري و ... شروع شده است.
  • بی نام A1 ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
    13 0
    به اين موارد دزدى آشكار متسديان تاكسى فرودگاه رو هم اضافه كنيد،يه ماه پيش كه از مهرآباد خواستم برم خيابان آفريقا مبلغ ٤١٥٠٠تومن از من گرفتن،متاسفانه اونجا اين موضوع رو كنترل نكردم و فردا وقتى روى قبض رسيد رو نگاه كردم ديدم مقصد رو نوشته شهريار
    • بی نام A1 ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
      10 0
      به مورد شما این هم باید اضافه کرد که بعضی از تاکسی ها مثلا اگه هزینه ده تومان باشه، وقتی رسیدید نهایتا 12 تومان می گیرن. می گیم چرا..میگن 2 تومان بخاطر چمدون ها که در صندوق عقب هست.. خب مرد حسابی، آدمی که فرودگاه رفته اصولا چمدون داره دیگه..
  • بی نام IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
    10 0
    دو مشک اصلی این فرودگاه 1 عدم سالن های استاندار و با کیفیت 2 عدم نظارت بر تاکسی های فرودگاه هم از نظر کیفیت و هم هزینه دریافتی که سرسام آور هست
  • بشیر IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
    3 2
    یادم می اید مسئولین وقت هنگام اغاز کار فرودگاه امام اعلام می کردندکه فرودگاه مهر اباد قرار است فقط برای پروازهای تشریفاتی و داخلی استفاده شود و پرواز از این فرودگاه از ساعت 22 لغایت 6 صبح به دلیل ایجاد الودگی صوتی برای ساکنان حریم باید ممنوع باشد اما صد حیف که وعده ها در ایران تاریخ مصرف دارد و برنامه ریزی کلانی که با جابجایی مسئولان و عدم اعمال سلیقه ، وجود ندارد لذا ما ساکنان حریم فرودگاه تقاضا داریم تا اولا راجب به محدودیت ساعت پرواز و دوما برای هواپیماهای تا حد اکثر 100 نفر مسافر از این فرودگاه استفاده گردد.
  • بی نام A1 ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
    5 0
    این فرود گاه بیش از 50 سال از عمرش می گدرد باید به روز شود فرود گاه بین المللی عسلویه با اون ترافیک جمعیتی ومسافرین خارجی فقط 2 تا دستشویی زنانه ومردانه دارد یعنی یه رستوران داخلی بین راهی 10 تا دستشویی مر دانه و10 تا زنانه د ارد با فاصله زیاد بین مردانه ورنانه ولی فرودگاه بین المللی قطب مهم اقتصادی مملکت فقط 2 تا این نشان از بی سوادی نا اگاهی وضعف مدیریت دارد
  • بی نام A1 ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
    6 0
    اصلا این فرودگاه رو ایشون رفته ببینه؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
    6 0
    داغون این بخشش هستم من که آقای رییس گفته: فرودگاه مهرآباد به عنوان پرترافیک ترین فرودگاه کشور با مشکلات بیشتری نسبت به فرودگاه های دیگر روبه رو است و با توجه به این که ما اکنون در دوران پساتحریم هستیم و توقعات مسافرین نیز نسبت به گذشته افزایش یافته است و مسئولیت ما نیز سنگین تر است و باید بتوانیم به درستی برنامه ریزی کنیم و استفاده بهینه از وضع موجود داشته باشیم.
  • بی نام A1 ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
    3 0
    فرودگاه قاعدتا اولین جاییه که مافر نسبت به مبدا یا حتی مقصد مقایسش می کنه...فرودگاه مهرآباد نوستالژی ماس ولی با اینم مثل خیلی از خاطرات دیگه مون خوب تا نکردیم
  • بی نام A1 ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
    3 0
    من کارگر چرخ دستی فرودگاه مهراباد هستم یکی از پیمانکاران چرخ دستی 2 سال قبل چندماه حقوق کارگران را پرداخت نکرد و فرار کرد اقای مدیر قول پی گیری داده بودند ولی متاسفانه بعد از گذشت 2 سال نتوانستیم به جقوق از دست رفته خود برسیم ایا مشکل ما کارگران هستیم یا کسانیکه بدون در نظر گرفتن حقوق کارگر واحد چرخدستی را به پیمانکاران وا گذار میکنند و یا غرفه ها را انقدر گران اجاره میدهند تا بهانه ایی باشد برای گرانفروشی لطفا یک جانبه به نزد قاضی نروید
  • بی نام A1 ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
    3 0
    حمل بار مسافر را حذف کنید حمل بار مسافر چه سودی برای شما دارد که همیشه تعدای کارگر در ترمینالها و محوطه فرودگاه چرخ به دست بدنبال خودروها میدوند .