رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت: هیچ مجوز قانونی برای تنبیه بدنی دانش‌آموزان وجود ندارد و کسانی که مرتکب این تخلف شوند، به پرونده آنها در هیئت رسیدگی به تخلفات اداری رسیدگی می‌شود.

به گزارش خبرآنلاين و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، حجت الاسلام و المسلمین دکتر محی الدین محمدیان با اشاره به حدیثی از امام هادی علیه السلام «من هانت علیه نفسه فلا تأمن شره»، افزود: تنبیه علاوه بر آسیب بدنی به سلامت روح و روان انسان نیز آسیب وارد می کند.

وی اضافه کرد: متخصصان تعلیم و تربیت نیز بر این باورند که تنبیه بدنی نه تنها اثر مثبتی برجای نمی گذارد، بلکه اثرات مخرب آن به مراتب بیشتر است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با بیان این مطلب که از نظر فقهی و حقوقی، هرگونه ضرب و جرح ولو از جانب والدین که ولایت بر فرزندان خود دارند مجاز نیست و گاهی دیه نیز در پی دارد، افزود: در آموزش و پرورش هیچ مجوز قانونی برای تنبیه بدنی دانش‌آموزان وجود ندارد و کسانی که مرتکب این تخلف شوند، به پرونده آنها در هیئت رسیدگی به تخلفات اداری رسیدگی می‌شود که ممکن است از تذکر شفاهی، تذکر کتبی، درج در پرونده، تعلیق از کار و حتی اخراج را در پی داشته باشد.

براساس گزارش روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، وی ضمن مردود دانستن تنبیه دانش آموزان از نظر موازین فقهی و حقوقی با اشاره به جو تبلیغاتی ایجاد شده در روزهای اخیر، اضافه کرد: این گونه دامن زدن رسانه ای به مسئله، شائبه سیاسی بودن کار را در ذهن تداعی می کند.

47234

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 591353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
    6 0
    سلام همه می دانیم که تنبیه اشکال دارد اما آموزش پرورش چه راهکارهایی برای ترغیب کردن دانش آموزان به درس، جلوگیری از بی انضباطی و درگیری دانش آموزان در کلاس و مدرسه، جلو گیری از غیبت و تاخیر دانش آموزان و همچنین جلوگیری از مسخره کردن و بی احترامی دانش آموزان به معلمین دارد. لطفا" راهکار عملی بدهید نه فلسفه بافی کنید. یک قانون مجازات برای دانش آموزان متخلف تصویب کنید که همه معلمین طبق همون با دانش آموزان خاطی برخورد کنند.
  • بی نام A1 ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
    2 7
    تازه این نوک کوه است که از آب بیرون زده. تنبیه های روانی در مدارس بیداد می کند. معلم و مدیر و ناظم و غیره واقعا بی وجدان شده اند و نسل بعدی را عده ای انسان خشن و بی حوصله بار می آورند. شاید هم این انسانها برای آینده جامعه بهتر باشد ولی مسلما سطح خشونت در چند سال اینده در کشور بالاتر هم خواهد رفت.
  • سقراط حکیم IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
    4 0
    ای کاش با کسانیکه کشور را به این روز انداختند هم اینگونه با قاطعیت برخورد میشد. البته دیر و زود داره ولی سوخت و سوز نداره