سرپرست معاونت استانداری البرز و فرمانداری ویژه کرج گفت: تعاونی توسعه و عمران شهرستان کرج، باید بر اساس اصول حرفه ای تاسیس تعاونی ها و با ترکیبی از افراد توانمند در هیات مدیره بنیان نهاده شود تا بتواند کارآمد باشد و مسیر توسعه کرج را هموار نماید.

  به گزارش خبرآنلاین، "علی قنبر زمانی" با بیان این مطلب در جلسه اعضای هیات موسس تعاونی توسعه و عمران شهرستان کرج گفت: اگر پایه و بنیان تاسیس یک تعاونی بر اساس اصول حرفه ای و استفاده از هیات مدیره ای توانمند باشد ، تصمیم گیری های تعاونی می توان موجب رشد و توسعه شهرستان کرج شود.
وی تاکید کرد: متاسفانه گاهی شاهد آن بوده ایم که به دلیل ضعف در مدیریت تعاونی ها و یا عدم رعایت قانون موجب شده است تا تجربه تاسیس تعاونی ها ثمرات خوبی برای کمک به رشد و توسعه کشور نداشته باشد. بنابراین ، اگر در بدو تاسیس یک تعاونی بر مبنای اصول حرفه ای و قانونی عمل شود، کارآمدی آن بیشتر شده و موفقیت آن در آینده افزایش می یابد.
زمانی فرهنگ سازی برای حضور شهروندان در فعالیت های اقتصادی نظیر سهامداری در تعاونی ها را یکی از مهمترین روش های شکوفایی اقتصادی دانسته و گفت: شهروندان باید خود را در آبادانی شهر سهیم کنند و برای این کار مشارکت و عضویت در تعاونی های اقتصادی و عمرانی، که فراخوان عمومی داشته و فرایند تشکیل آنها قانونی بوده است، زمینه پیشرفت و توسعه در کشور را فراهم می کند.
وی افزود: ویژگی بارز تعاونی هایی که با فراخوان عمومی و حضور اقشار مختلف مردم شکل می کیرند، حق عضویت کم و بالا بودن تعداد اعضای آن است که سرمایه هنگفتی برای اجرای طرح های عمرانی و اقتصادی و صنعتی ایجاد می کند که این امر تنها در صورت توانمند بودن هیات مدیره و تصمیم گیری درست اعضای منتخب مردم در هیات مدیره محقق خواهد شد.
سرپرست فرمانداری کرج در پایان ابراز امیدواری کرد مشارکت شهروندان در امور اقتصادی و عمرانی ، موجب شود گام های حرکت به سوی آبادانی و پیشرفت با سرعت بیشتری طی شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 591843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =