ایرنا نوشت: سفیر جمهوری اسلامی ایران در دمشق گفت: تروریسمی که در جهان گسترش یافته از نتایج توطئه ای است که برای سوریه طراحی کرده بودند.

محمدرضا رئوف شیبانی چهارشنبه شب در آیین اعطای نشان عالی جمهوری عربی سوریه به وی، افزود: هرچه این بحران طولانی تر می شود، ابعاد و زوایای پنهان آن آشکارتر می شود.

وی اضافه کرد: هم اکنون برای افکارعمومی جهان روشن شده و تردیدی باقی نمانده است که تروریسمی که در جهان گسترش یافته و همه کشورها را تهدید می کند ناشی از جنگی است که برای سوریه طراحی کرده بودند.
شیبانی گفت: جمهوری اسلامی ایران درهمه این تحولات مانند ده ها سال گذشته، هم پیمان راهبردی سوریه باقی ماند و برای پشتیبانی از ملت و دولت سوریه در همه زمینه ها مصمم تر شدیم.
وی اظهارداشت: روابط ما دراین دوره با سوریه، مستحکم تر و ریشه دارتر شد و ما پشتیبان و تکیه گاه سوریه بودیم و خون شهدای دو کشور که در این سرزمین به هم آمیخته شد و پیروزی شیرینی را به بار خواهد آورد.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه اضافه کرد: متاسفانه برخورد بازیگران خارجی با این بحران براساس محاسبات غلط آن ها استوار بود و بر گستره تروریسم و تکفیر و انواع و اشکال آن افزودند.
شیبانی تصریح کرد: آنچه امروز درجهان مشاهده می کنیم از نتایج و پیامدهای این پدیده خطرناک است.
وی افزود: این کشورها امنیت و ثبات سوریه را از بین بردند و امنیت و ثبات منطقه و جهان را در معرض چالش های فراوانی قراردادند.
شیبانی بیان کرد: سال هایی که با شما دراین کشور زیستم برغم دشواری های آن، افتخار و سعادتی برای من بود و امیدوار بودم درحالی از سوریه خارج می شوم این کشور امنیت و ثبات خود را بازیافته باشد و یکی از شرکت کنندگان در جشن پیروزی سوریه باشم ولی به پیروزی سوریه یقین و این اطمینان را دارم که مهمان جشن پیروزی شما باشم.
در این آیین که شامگاه چهارشنبه با حضور سفیران چین، روسیه، ونزوئلا، الجزایر، معاون وزیرخارجه سوریه و معاون سفیر جمهوری اسلامی در هتل فورسیزن دمشق برگزار شد، نشان عالی کشور سوریه توسط فیصل مقداد معاون وزیر خارجه سوریه به سفیر جمهوری اسلامی در دمشق اهدا شد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 592040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =