رئیس‌جمهور گفت: با وجود اینکه ماه‌های زیادی از برجام نگذشته اما حرکت خوبی به نسبت انجام گرفته است، اگرچه انتظار ما در 6 ماهه نخست رشد بیشتر از 10 درصدی صادرات بوده است.

به گزارش خبرآنلاین حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی صبح امروز در مراسمی که به مناسبت روز ملی صادرات در سالن اجلاس سران برگزار شد طی سخنانی به بیان سیاست های دولت در این زمینه پرداخت و ابراز کرد: در طول سه سال گذشته از عمر دولت در تمامی امور از جمله در مساله برجام تمام تلاش دولت بر این بوده که موانع را از سر راه تجار و صادرکنندگان بردارد.

وی با بیان اینکه با وجود فضای ایران هراسی نمی توان کار اقصادی و تجاری انجام داد، خاطرنشان کرد: در طول دولت یازدهم در این راستا تلاش کرده ایم که فضای ایران هراسی را برداریم. دولت در این زمینه کار بزرگی انجام داده و هنوز نیز باید این کار را ادامه دهد.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: باید در این زمینه انسجام درونی ما بیشتر شود و از سایر دوستان خود نیز در این زمینه دعوت کنیم تا به یاری ملت ایرانی بشتابند.

اهم اظهارات رییس جمهور را به نقل از ایسنا بخوانید؛

* ایران با صدایی بلند فریاد می زند که قامت من بلندتر از آن است که امروز در دنیا منعکس شده؛ استعداد من و ظرفیت من بیشتر از آن است که در اذهان مردم دنیا جا افتاده و مردم ایران مهربان تر از آنی هستند که در دنیا مطرح شده اند؛ مردم ایران با صدای بلند می‌گوییم که من هم زیستی مسالمت آمیز با مردم دنیا را می خواهم.

* باید همگان در داخل کشور صدای مردم ایران را بشنویم و به فریادهای آنان جواب مثبت بدهیم.

*با توجه به سابقه دیرینه و فرهنگ ملت بزرگ ایران و همچنین استعدادهای موجود در کشور و همچنین تعداد زیاد نخبگان، دانشجویان و افراد باسابقه در امر تجارت و صنعت و تولید می‌توانیم مسیر بازتری را پیش‌روی همه کارآفرینان و صنعت گران فراهم کنیم.

*{با اشاره به سفرهای خارجی هیات های دولتی در دولت یازدهم}: بزرگترین هدف سفرهای خارجی در دولت یازدهم تسهیل در مسیر تجارت و توسعه اقتصادی و همچنین صادرات کالاهای ایرانی و جذب سرمایه و فناوری در کشور است. ما در همه این سفرها تلاش کرده ایم که از حضور کارآفرینان استفاده کنیم.

* از اجرای برجام هشت نه ماه بیشتر نگذشته است، با وجود اینکه ماه های زیادی از برجام نگذشته است اما حرکت خوبی به نسبت انجام گرفته است، اگرچه انتظار ما در 6 ماهه نخست رشد بیشتر از 10 درصدی صادرات بوده اما امیدواریم که در 6 ماهه دوم بتوانیم این رشد را جبران کنیم.

* باید در کنار صادرات حمل و نقل صحیح نیز وجود داشته باشد،  برخی درباره اقدام دولت برای خرید هواپیما و تجهیز ناوگان هوایی کشور انتقاد می کنند. دولت تا می خواهد هواپیمایی بخرد عده‌ای می‌گویند هواپیما نخرید بلکه اتوبوس بخرید. این در حالی است که ما برای صنعت تولید کشور و عظمت مردم ایران و تلف نشدن وقت آن ها و همچنین صادرات محصولات ایرانی به کشورهای دیگر می گوییم که هواپیما بخریم.

*چنانچه دولت هواپیمایی نخرد آن عده می گویند پس برجام چه شد و چنانچه هواپیمایی بخریم می گویند که این هواپیماها لوکس و ساخت جدید است.

*ناوگان حمل و نقل داخلی کشور باید مجهز شود و همه وزارتخانه ها و از جمله وزارت صنعت، معدن و تجارت و اقتصاد دارایی و جهادکشاورزی و سایر نهادها و وزارتخانه ها باید به کمک صادر کنندگان بیایند.

* دولت و صادر کنندگان باید باهم تعاملی سازنده داشته باشند و حرف یکدیگر را بشنوند و با همفکری و برنامه ریزی مشترک مشکلات را از سر راه بردارند.

*دولت در همه بخش های مورد نیاز به صادرات کمک خواهد کرد. باید یکی از مسولیت های اصلی وزرات خارجه، سفارتخانه ها و کنسول گری های ایران حمایت از تجارت بین المللی و صادرات کالاهای ایرانی در خارج از کشور باشد.

*برخی فکر می کنند وقتی گفته می شود تعامل سازنده یعنی به اروپایی ها و غربی ها لبخند بزنیم، حرف بزنیم و ناهار بخوریم، این طور نیست؛ تعامل سازنده یعنی مناسب کردن محیط روابط بین الملل برای صادرات کالا، اشتغال جوانان و واردات کالاهای سرمایه ای و مواد اولیه.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 592111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 18
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مرتضی A1 ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۹
    نمی گویند اتوبوس بخر می گویند 200 تا بوینگ نخر حتی اقساطی بلکه 2 کار انجام دهید اول تلاش برای بومی سازی دوم خرید در حد عاقلانه به همراه سرمایه گذاری در بخش های دیگر مثل مترو که برای مردم از نان شب واجب تر است. ضمنا این هواپیماها بعد از یک سال قیمتشان حداقل 50 درصد کم می شود،
    • محمد DE ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۹
      3 11
      برای منم سواله چرا ایران ایر با درآمدش مترو نمیسازه، چرا میخواد هواپیما بخره
    • جمشید A1 ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۹
      54 7
      شماباکدام منطق وعقل ودلیل کارشناسی میکنی؟کدام200هواپیمای بوئینگ؟کلا ایران 118فرورندهواپیماازشرکت بوئینگ خواسته که طرف مقابل با18فروندموافقت کرده حالا این200بوئینگ راازکجات درآوردی؟؟؟متاسفانه تومملکت ماجامعه دوقطبی جاافتاده نه انتقادات مون عاقلانه است نه حمایتهامون.کلا طرمقابلمون هرکاری بکندویاهرحرفی بزندبایدیه چیزی برای مخالفتمون پیداکنیمعقل ومنطق هم که تعطیل
    • ناشناس A1 ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۹
      70 7
      هواپیمای مسافر بری بومی؟حداقل یه چیز بگو که خنده دار نباشد.حتی فرانسه وآمریکا هم تمام قطعات را خود تولید نمی کنند
  • مرتضي A1 ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۹
    رئيس جمهور عزيز بسيار ممنون و خوشحالم كه بزودي هواپيماهاي نو و جديد در شان ملت ايران وارد كشور ميشود و همه شهروندان احساس امنيت بيشتري در پرواز ها خواهند داشت . آقاي رئيس جمهور در ارتباط با خودروهاي موجود در مملكت بايد بگويم حق مردم ايران اين نيست تا خودروها در ايران اينقدر گران باشد و بيشتر مردم مجبور باشند پرايد و امثالهم را سوار شوند . انتظار دارم يك تصميم قاطع براي آسايش و امنيت بيشتر مردم ايران بگيريد و امكان استفاده عموم مردم از خودروهاي روز را بر اساس قيمت معقول بگيريد / حق مردم ايران پرايد و 405 نيست .
    • بی نام A1 ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۹
      65 15
      ما هم خوشحالیم و حمایت میکنیم
  • بی نام IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۹
    128 0
    اتوبوس هم باید بخرن. اتوبوس ها تعدادشون کمه و کهنه و دودزا هستن. کولر هم ندارن
    • بی نام A1 ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۹
      60 1
      این بی آر تی ها باز بد نیست ولی تعدادشون کمه
  • بی نام RO ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۹
    19 92
    مگر دروغ میگن؟الان اتوبوسای فرسوده هوای تهرانو به این روز انداختن به جای هواپیما بنزین استاندارد بخرید که منافع اکثریته
    • مریم A1 ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۹
      93 11
      اتوبوس چه ربطی به هواپیما داره هرچیزی جای خودش خب
    • بدون نام ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۹
      14 4
      اگر بجاي هواپيما بنزين بخرن، اونوقت مسافرا با قالي سليمان جابجا بشن
  • بي نام ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۹
    هواپيما ها فرسوده شدن بايد جايگزين بشن مخالفان همون خرابه ارو سوار شن
  • بی نام A1 ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۹
    24 6
    صادرکنندگان وضعشون خیلی خوب شده تو برجام
  • مریم A1 ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۹
    15 21
    سفرهای خارجی بیشتر به نفع اوناس تا ما
  • ناشناس SK ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۹
    5 11
    از اینهمه مشکلات اقتصادی تصمیم برای خرید هواپیما گرفته شده . :؟ حتما کارشناسی تصمیم گیری شده دیگه
  • حامد A1 ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۹
    13 16
    هواپیما تو اولویت نیست..فقط 1درصد مردم از سفر هوایی استفاده میکنن و بقیه که پول گرون بلیط رو ندارن مجبورن از اتوبوس های غیراستاندارد استفاده کنن..به جای هواپیما راه و ناوگان زمینی رو بهبود بدین..البته که کسی مخالف هواپیما نیست ولی باید اولویتهارو در نظر گرفت..در مورد صادرات هم که عمده زیاد صادرات تو همه کشورهایی که ساحل دارن از طریق دریاست نه هوایی
  • بی نام A1 ۰۳:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۳۰
    7 1
    در اخبار تلویزیون هم مدام به این موضوع اشاره می شود که با وجود فضای ایران هراسی نمی توان کار اقتصادی و تجاری انجام داد. پس چرا با برخی گروهها و افراد که ایران هراسی را ترویج می کنند، برخورد جدی نمی شود؟
  • ناشناس IR ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
    0 0
    هواپیما بخرید اما اتوبوس و مینی بوس هم بخرید. حمل و نقل عمومی خیلی مهمه مردم دارن خفه می شن و هزار و یک مرض گرفتیم بخدا