ایلنا نوشت: عضو فراکسیون امید در مجلس هدف از طرح «گفت‌وگوی ملی» را کمک به حل مشکلات مردم و تعالی نظام عنوان کرد و گفت: گفت‌وگو چاره دردهای مزمن فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی ایران است.

حجت‌الاسلام احمد مازنی با تاکید بر این‌که تعارضات و اختلاف‌های حاکم بر فضای سیاسی کشور مهمترین مشکل کشور است، اعلام کرد: فضای سیاسی کشور به گونه‌ای است که گویی چنان تقسیم‌کار شده که برخی مقام‌ها و نهادها کار می‌کنند و گروهی نیز با رفتار شبه‌اپوزیسیون صرفاً مشغول انتقادهای مغرضانه و حتی تخریب دولت هستند و این رویه منجر به ایجاد حس یاس و ناامیدی در جامعه می‌شود.

او بر اهمیت گفت‌وگو و مذاکره برای خروج از مشکلات سیاسی کشور تاکید کرد و گفت: برای ایجاد یکپارچگی و هماهنگی در حاکمیت و دستیابی به منافع ملی و کارآمدی بیشتر نظام جمهوری‌اسلامی‌ایران و همچنین به‌منظور مقابله جدی با فساد سازمان‌یافته، فقر، فاصله شدید طبقاتی، بحران لجام‌گسیخته بیکاری، محیط زیست، قاچاق کالا، معضلات فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی، تنش‌های موجود در روابط با قدرت‌های بین‌المللی و منطقه‌ای، هماهنگی و همدلی میان اقوام و مذاهب ایرانی در جهت انسجام ملی، هم‌افزایی بین حوزه‌های مختلف سرمایه انسانی و اجتماعی، پیشگیری از مخالفت‌های مدنی جوانان و نوجوانان نیاز به گفتگو داریم.

عضو فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: گفت‌وگو چاره دردهای مزمن فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی ایران است، بنابراین از آنجا که مجلس شورای اسلامی مظهر حاکمیت ملی و محل حضور نمایندگان جناح های مختلف، اقوام و مذاهب گوناگون است، باید طرح«گفت‌وگوی ملی» در پارلمان را کلید بزنیم و از مجلس به سایر بخش‌های جامعه تسری دهیم و بجای تقابل از طریق تریبون‌ها با هم گفتگو کنیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس دهم، مبانی طرح «گفت‌وگوی ملی» را قانون اساسی، اندیشه امام راحل و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری دانست و با بیان این‌که درصورت موافقت هیأت رییسه مجلس، پیش‌نویس این طرح را تقدیم مجلس خواهد کرد، اعلام کرد: هدف از این طرح شناسایی موارد اختلاف و اشتراک نظر در نحوه اداره کشور از دیدگاه نحله‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و کمک به حل مشکلات مردم و پیشرفت و تعالی نظام جمهوری اسلامی ایران است.

مازنی همچنین با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی انتخابات ازسوی مقام معظم رهبری، از دولت و رییس‌جمهور درخواست کرد که هرچه سریع‌تر لایحه نظام جامع انتخاباتی را در چارچوب این سیاست‌ها و بر اساس اصل انتفاع همگانی و پرهیز از تفسیرهای ناصواب تقدیم مجلس کند تا بتوانیم با همراهی و همکاری نهادهای ذی‌ربط نظام معیوب انتخابات کشور را اصلاح کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی همچنین در پاسخ به سوالی درباره استفعای وزرای کابینه و گزینه‌های جایگزین یادآور شد: انتظار داریم رییس‌جمهور روند اصلاح و ترمیم کابینه را در جهت جوان‌سازی و تبدیل نیروهای پروسه‌ای به پروژه‌ای، هرچه سریع‌تر به انجام رسانده و این ترمیم را به‌ویژه در بخش‌های اقتصادی انجام دهد.

حجت‌الاسلام مازنی همچنین در راستای طرح «گفت‌وگوی ملی» اعلام کرد: انتظار داریم رییس قوه قضائیه با رأفت اسلامی در جهت کاهش مشکلات زندانیان امنیتی اقدام، و نقشی تاریخی خود را در جهت هم‌گرایی و انسجام ملی ایفا کند.

29219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 592114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =