«خبرجنوب» نوشت: معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از افزایش تعداد اتاق تمیز در مراکز آموزشی- درمانی به منظور کاهش عفونت های بیمارستانی در فارس خبر داد.

دكتر حسين نيك نهاد گفت: در همين خصوص طي دو هفته آينده، يك اتاق تميز مجهز در بيمارستان امير راه اندازي مي شود تا زمينه ارائه خدمات مطلوب تر به بيماران فراهم گردد. وي افزود: برخي داروهاي تزريقي اگر در محيط معمولي آماده شود به دليل احتمال وجود ميكروب، باكتري، ويروس و قارچ در فضا، مي تواند بروز عفونت را درپي داشته باشد و به همين دليل اتاق تميز در ارتقاي سطح سلامت بيماران موثر است. دكتر نيك نهاد يادآور شد: در اتاق تميز هوا فيلتر شده و در محوطه اي كه دارو تهيه مي شود فضا مطلوب است و مي تواند عفونت هاي بيمارستاني را كاهش دهد. معاون غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي شيراز گفت: در اتاق تميز، داروي تزريقي توسط داروساز با روش علمي تهيه مي شود تا علاوه بر جلوگيري از ايجاد تداخل دارويي، زمينه ارائه خدمات موثر نيز فراهم شود. دكتر نيك نهاد افزود: در حال حاضر 5 اتاق تميز در استان فعال است كه يك مورد نيز طي 2 هفته آينده در بيمارستان امير آغاز به كار مي كند و سعي داريم تمامي بيمارستان هاي استان مجهز به اين مكان شود.
وي يادآور شد: اتاق تميز بيمارستان امير با توجه به امكان تهيه داروهاي تزريقي شيمي درماني، احتمال بروز عفونت را كاهش مي دهد و به تدريج تمامي بيمارستان ها در استان مجهز به اين مكان مي شود.
دكتر نيك نهاد در ادامه گفت: حضور داروسازان در بيمارستان هاي استان پيگيري مي شود و در حال حاضر نيز تعدادي داروساز در مراكز آموزشي- درماني فارس از جمله بيمارستان نمازي حضور دارند و تجويز و نحوه مصرف داروها براي بيماران را كنترل مي كنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 592517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =