فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به رزمایش بزرگ دریایی ولایت 89 گفت: منطقه این رزمایش مساحتی بیش از 250 هزار کیلومتر مربع را در بر می‌گیرد.

به گزارش ایسنا امیردریادار حبیب الله سیاری در نشست خبری امروز خود با اعلام خبر برگزاری رزمایش بزرگ دریایی ولایت 89 از فردا چهارشنبه در آب‌های جنوب کشور گفت: منطقه این رزمایش مساحتی بیش از 250 هزار کیلومتر مربع را در بر می‌گیرد.

اهم سخنان فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران عبارت است از:

  • منطقه رزمایش در ‌آب‌های جنوب و جنوب‌شرقی کشور از تنگه هرمز تا دریای عمان و نیز آب‌های آزاد سواحل پاکستان و هندوستان و تا مدار 22 درجه ادامه دارد.
  • نمایش اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران در آبهای آزاد دریاهای جنوب، توسعه و ارتقای حضور در دریاهای آزاد، ‌کنترل کامل کشتیرانی در منطقه رزمایش به منظور تامین امنیت دریانوردی در مقابله با تهدیدات زیست‌محیطی، تروریسم و دزدی دریایی، ‌تمرین پشتیبانی کشتیرانی و مقابله با شرارت‌ها و ناامنی‌های دریایی، مهمترین اهداف رزمایش بزرگ دریایی ولایت 89 محسوب می‌شود.
  • این رزمایش همچنین یکسری اهداف فرعی را نیز دنبال می‌کند که از جمله آنها می‌توان به ارتقای توان رزمی نیروها، ایجاد هماهنگی بین نیروها و تبادل تجربه و همچنین عملی کردن ‌آموزش‌ها، ‌آزمایش سلاح‌ها و تجهیزات جدید و بکارگیری آخرین دستاوردهای دفاعی نیروی دریایی نظیر ناوشکن جماران، ارتقای روحیه سلحشوری و نیز آمادگی نیروهای مسلح در بحث دفاع از منافع کشور اشاره کرد.
  •  تفاوت اصلی رزمایش ولایت 89 با دیگر رزمایش‌ها راهبردی‌ بودن این رزمایش است. بخش زیادی از این رزمایش در آب‌های آزاد انجام خواهد شد و این مساله نشان‌دهنده راهبردی بودن این رزمایش است. دلیل حضور نیروی دریایی در آب‌های آزاد این است که بتوانیم از مرزهای آبی کشور و منافع ملی دفاع کنیم و این امر بدون حضور یک نیروی دریایی قدرتمند در منطقه امکان‌پذیر نیست.
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 59594

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =