روسیه از وجود یک کتاب سفید خبر داد که در آن اسناد جنایت ائتلاف آمریکایی ضد داعش نوشته شده است.

به گزارش خبرآنلاین روزنامه روسی ایزوستیا امروز گزارش داد: روسیه کتاب اسناد عملیات ائتلاف آمریکایی موسوم به ضدداعش و چند کشور غربی-عربی وابسته در قتل عام مردم سوریه را برای آگاهی اعضای شورای امنیت سازمان ملل ارائه کرده است.
 «کتاب سفید» دربرگیرنده مجموعه اسناد و اطلاعات اقدام های نظامی ائتلاف آمریکایی علیه سوری ها و همچنین عملیات گروههای مسلح و تروریست های موسوم به معارضان میانه رو تحت الحمایه گروه کشورهای غربی-عربی ضدسوری است.
روزنامه ایزوستیا چاپ مسکو روز سه شنبه به نقل از مقام های روسیه در سازمان ملل نوشت: در اسناد ارائه شده جنایات نیروهای آمریکا، ائتلاف وابسته به فرماندهی این کشور و نیز گروههای مسلح در مناطق مختلف با جزییات و مشروح ارائه شده است.
بنا به اعلام رسانه روسی، این اسناد و اطلاعات از سوی وزارت خانه های دفاع و امور خارجه با همکاری انستیتو شرق شناسی روسیه تنظیم و به زبان انگلیسی تدوین، جمعبندی و انتشار یافته است.


همچنین وب سایت روزنامه کامرسانت نیز با اشاره به ارائه کتاب سفید در شورای امنیت سازمان ملل، نوشته است: ایران، روسیه و سوریه تاکنون بارها اعلام کرده اند که خودداری آمریکا از اجرای تعهد جدا کردن گروههای مسلح تحت حمایت واشنگتن از گروههای تروریستی، عامل انجام عملیات علیه مردم سوریه شده است.

به گزارش خبرآنلاین، دولت دمشق هم شب گذشته نامه ای به شورای امنیت مبنی بر جنایت ائتلاف ضد داعش و حمله شیمیایی شورشیان در حلب ارسال کرد.

310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 596176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =