بازار جهانی تبلت برای هشتمین فصل متوالی دچار کاهش فروش شد.

به گزارش خبرآنلاین، آی دی سی در جدیدترین گزارش خود نوشت: در فصل سوم سال مالی جاری تعداد 43 میلیون تبلت در بازار جهانی عرضه شد که در مقایسه با رقم 50.5 میلیون سال گذشته بیش از 14.7 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

گزارش آی دی سی مبتنی بر تبلت های با و بدون کیبورد بوده است که اپل در رتبه اول فروش و سامسونگ رد رده دوم جای گرفته‌اند.

قرار گرفتن آمازون در رتبه سوم نیز جالب‌توجه است و این در حالی است که هیچ‌کدام از 5 فروشنده برتر نتوانستند بیش از 10 میلیون تبلت در فصل مذکور بفروشند.

بر این اساس اپل 9.3 میلیون تبلت، سامسونگ 6.5 میلیون تبلت، آمازون با 3.1 میلیون تبلت، لنوو با 2.7 میلیون تبلت و هوآوی با 2.4 میلیون تبلت در رده‌های اول تا پنجم جدول برترین فروشندگان فصل سوم بازار جهانی قرار گرفتند.

سایر سازندگان نیز با 19 میلیون تبلت و سهم 44.2 درصدی بازار در رده‌های بعدی قرار گرفتند اما در مقایسه با سال گذشته سایر سازندگان با کاهش 29 درصدی تبلت های خود را عرضه کردند.

اپل منفی 6 و سامسونگ نیز با منفی 19 درصد دچار کاهش شده ولی آمازون با 319 درصد و هوآوی با 28 درصد رشد در این مدت تبلت فروختند.

درمجموع نیز بازار جهانی دچار افت 14.7 درصدی در فصل سوم شد و چشم‌انداز فصول بعدی نیز به نوشته آی دی سی چندان خوب نیست.


5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 596725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =