۰ نفر
۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰

ایسنا نوشت:به گفته دبیر انجمن خودروسازان ایران، با پروژه‌های اجرا شده در سال‌های اخیر کیفیت دو خودروی پراید و وانت نیسان افزایش یافته و این خودروها با استانداردهای تعیین شده از سوی سازمان ملی استاندارد ایران تولید می‌شوند.

احمد نعمت‌بخش امروز در نشستی خبری اظهار کرد: از حدود ۱۸ میلیون دستگاه خودروی سواری در حال تردد در کشور حدود یک سوم آنها پراید است، بنابراین طبیعی است که میزان تصادفات این خودرو بیشتر از برخی دیگر از خودروهای با تیراژ تولید پایین باشد.

وی با بیان اینکه هنگام بیان‌ آمار تصادفات خودروها و همچنین میزان عیوب خودروها در معاینه فنی تیراژ تولید این خودروها نیز باید مدنظر قرار گیرد، خاطرنشان کرد: وقتی یک سوم سواری‌های در حال تردد در کشور را پراید تشکیل می‌دهد طبیعی است که تعداد خودروهای پراید مراجعه‌کننده به مراکز معاینه فنی و به دنبال آن تعداد عیوب این خودرو بیش از سایر خودروها باشد.

دبیر انجمن خودروسازان ایران ادامه داد: در حالی گفته می‌شود پراید بیشترین تصادفات را دارد که طبق آمار، از مجموع حدود شش میلیون دستگاه پراید در حال تردد در کشور حدود ۱۲۰ تا ۱۳۰ هزار دستگاه از این خودرو دچار تصادف شده که حدود ۲.۳ درصد از کل پرایدهای تولیدی را تشکیل می‌دهد که آمار پایینی است.

وی افزود: این وضعیت در حالی است که طبق آمار پلیس تنها ۱.۳ درصد از تصادفات جاده‌ای به دلیل نقص خودرو رخ داده است و باقی تصادفات به دلایلی غیر از کیفیت خودرو رخ داده است.

نعمت‌بخش با بیان اینکه وزیر نفت اظهار کرده خودروهای وانت نیسان مصرف سوخت بالایی دارند، اظهار کرد: این موضوع صحت نداشته و مصرف سوخت این خودرو در سال‌های اخیر به شدت کاهش یافته و به مصرف سوخت خودروهای سواری نزدیک شده است.

وی ادامه داد:‌ در ابتدا مصرف سوخت وانت نیسان تولیدی در کشور با بار ۲۰ و بدون بار ۱۶ لیتر در صد کیلومتر بود که در سال ۱۳۸۴ با انژکتوری شدن مصرف آن به ۱۵ و ۱۳ لیتر کاهش یافت. در سال ۱۳۹۴ نیز با ارتقاء به سطح آلایندگی یورو ۴ مصرف سوخت این خودرو به ۱۳.۵ لیتر با بار و ۱۱.۵ لیتر بدون بار کاهش یافته است.

دبیر انجمن خودروسازان ایران افزود: طبق آمار در سال ۱۳۹۴ حدود ۳۰ هزار دستگاه وانت نیسان در ایران تولید شده که بیشتر آن دوگانه‌سوز بوده است، به‌گونه‌ای که مصرف‌ سوخت مدل دوگانه‌سوز این خودرو به نیم لیتر در صد کیلومتر در کنار سوخت گاز کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه از وزیر نفت می‌خواهیم کمک کند تا خودروهای کاربراتوری و فرسوده که ۵۰ برابر خودروهای جدید آلایندگی ایجاد می‌کنند از رده خارج شوند، تصریح کرد: تولید خودروهایی چون پراید و پژو ۴۰۵ به تدریج کاهش یافته و خودروهای جدید جایگزین آنها خواهند شد، البته در حال حاضر تقاضای بالایی برای این خودروها وجود دارد و نمی‌توان یکباره تولید آنها را متوقف کرد، زیرا جایگزینی برای آنها وجود ندارد.

دبیر انجمن خودروسازان ایران اظهار کرد: قبول داریم که خودروسازان در تحویل برخی خودروهای فروخته شده تاخیر دارند و مشکلاتی نیز در شبکه خدمات پس از فروش خودروها وجود دارد که به خاطر این مشکلات از مردم عذرخواهی می‌کنیم.

 

22439

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 597561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۵
    10 0
    لابد 5 میلیونم بخاطر این میکشین رو قیمتش
    • ناشناس A1 ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۵
      2 0
      5 میلیون که خوبه برو بالای 20 تومن
  • محسن A1 ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۵
    2 0
    تا دیروز که می گفتند پراید و 405 را بخار سن بالاشون می خواهیم از رده خارج کنیم ،یه دفعه چطور شد که این خودروها مطابق استاندارد شدند ،واقعا که؟؟؟؟؟؟؟ خیلی عجیبه
  • بی نام A1 ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۵
    3 0
    باز این آقای نعمت بخش ظاهر شدن. ایشون که سوار شدن به پراید رو در شان خودشون نمی دونن و مگان خارجی سوار میشن چرا دارن بیخودی از بنجل سازهای داخلی تعریف می کنن؟ برادر من، سعی کن هم به خودت و هم به اون اعضای انجمنت بفهمونی که شان مردم بالاتر شان امثال شماها نباشه کمتر نیست و با ماشین های بنجلی مثل پراید و نیسان و 405 و بقیه از رده خارج ها تحقیرشون نکنید.