سخنگوی وزارت امور خارجه توضیحاتی را درباره پیگیری وضعیت گروگان‌های ایرانی در دست دزدان دریایی سومالی ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ بهرام قاسمی در نشست امروز خود با خبرنگاران در پاسخ یه سئوالی درباره اسارت صیادان ایرانی در سومالی و کمپین جدیدی که برای این اسرا تشکیل شده گفت: ما با سومالی رابطه نداریم و قطع رابطه هستیم. دولت کارآمدی در سومالی وجود ندارد.

او گفت: تعداد روزهایی که این عزیزان دز اسارت هستند قابل تایید است. 

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: تلاش های زیادی توسط وزارت خارجه و سایر نهادها برای آزادی این عزیزان صورت گرفته.  متاسفانه چون گروگانگیران دزدان دریایی با ویژگی های خاص خودشان در منطقه‌ای مشخص هستند کار را مشکل کرده و بر حساسیت موضوع می‌افزاید.

فاسمی گفت: با توجه به یک اصل که در این موارد درایت برای حفظ جان اتباع خودمان باید انجام بگیرد، شاید اطلاع‌رسانی کافی نبوده و خیلی خبردهی به مصلحت نبوده و به نفع این افراد نباشد. با توجه به اینکه گفتند کمپینی ایجاد شده و رسانه‌ای شده، در این مسئله وزارت خارجه و سایر نهادها به طور جد در تلاش هستند که این افراد به میهن خود بازگردند. با تلاش هایی که صورت گرفته تعدادی از آنها در ماه های گذشته به ایران برگشتند. انشالله تلاش ها به نتیجه مطلوب برسد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 598320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۷
    6 1
    باید کشور ثالثی را واسطه قرار دهند . ضمناً قطع رابطه سومالی بدنبال حمله به سفارت عربستان پیش آمد و در مورد حمایت از هموطنان اینطور به مشکل خورده ایم.