دریادار  سیاری: نظامیان مطلقا جهت‌گیری انتخاباتی ندارند اما ...

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: نظامیان آگاهند و در انتخابات رأی می‌دهند اما مطلقا جهت‌گیری نخواهند داشت.

امیردریادار حبیب الله سیاری در بازدید از غرفه خبرگزاری خبرآنلاین در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها، گفت: در همه دوران نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در انجام مأموریت های خود با تلاش و کوشش امنیت مرزهای دریایی کشور را تأمین کرده است و به هیچ کشور و قدرتی اجازه نزدیک شدن به مرزهای آبی ایران یا به مخاطره انداختن منافع کشورمان در دریا را نمی‌دهیم.

وی افزود: به لطف خدا و تحت فرمان فرمانده معظم کل قوا تا کنون 3800 فروند کشتی تجاری و نفتکش را از منطقه خطر دزدان دریایی عبور دادیم بر همین اساس امنیت اقتصاد کشور را حفظ کردیم و هر جا لازم باشد این امنیت را برقرار کنیم حتما این کار را انجام خواهیم داد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران درباره همکاری ها با نیروی دریایی روسیه یادآور شد: ناوگروه روسیه اخیرا به بندر انزلی آمد و ما میزبان آن بودیم، البته امیدوارم تا آخر سال ناوگروه صلح و دوستی جمهوری اسلامی را نیز از مسیر دریای خزر به سمت روسیه اعزام می کنیم.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا با دیگر کشورهای اروپایی هم ناوگروه های صلح و دوستی را اعزام یا میزبانی خواهید کرد؟ افزود: هر کشوری که علاقمند به مراوده دریایی با ایران باشد با رعایت عزت، حکمت و مصلحت ارتباط خواهیم داشت.

وی ادامه داد: ما دو هفته پیش یک ناوگروه صلح و دوستی به باکو و پاکستان فرستادیم و یک ناوگروه ایتالیایی مهمان ایران بود هفته پیش هم ناوگروه ما در بندر دارسلام تانزانیا بود. الان هم در مرز موزامبیک است و به سمت آفریقای جنوبی پیش می رود.

سیاری در پاسخ به این سئوال که با توجه به افزایش مراودات تجاری-اقتصادی ایران با دیگر کشورها در پسابرجام، آیا مأموریت های نیروی دریایی ارتش برای برقراری امنیت عبور و مرور کشتی های تجاری و نفتکش زیادتر شده است؟ گفت: برای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران فرقی نمی کند تعداد کشتی ها زیاد یا کم شود، ما امنیت را برای عبور و مرور کشتی ها برقرار می کنیم.

وی درباره ابلاغ سیاست های کلی انتخابات از سوی رهبری و تاکید دوباره بر نهی نیروهای مسلح از ورود به دسته‌بندی‌های سیاسی و جناحی انتخاباتی و جانبداری از داوطلبان انتخاباتی افزود: افتخار نیروهای مسلح این است که سلسله مراتب شان مستقیما براساس فرمان رهبری است و تمام اوامر ایشان مو به مو در نیروهای مسلح اجرا می شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به این سئوال که نهی ورود نیروهای مسلح به دسته‌بندی‌های سیاسی و جناحی انتخاباتی و جانبداری از داوطلبان همواره وجود داشته، آیا آوردن این بند در سیاست های کلی انتخابات را به چه علت می دانید؟، گفت: قطعا حضرت آقا بر عدم حضور نظامیان در انتخابات تأکید دارند. حرف ایشان حرف ولایت است، همه آن را روی سر می گذارند و اجرا می کنند. به عبارت بهتر نظامیان آگاهند، بلدند، می دانند و در انتخابات هم رأی می دهند اما مطلقا جهت گیری نخواهند داشت.

وی در پاسخ به این سئوال که استقلالی هستید یا پرسپولیسی؟ اظهار کرد: ملوانی هستم درست است سقوط کردیم اما دوباره بالا می آییم.(خنده)

29214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 598499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =