مشاور فرهنگی رئیس‌جمهوری در صفحه فیس‌بوک خود درباره پیروزی دونالد ترامپ نوشت: نفس ناشناخته بودن ترامپ یک فرصت برای "آغازی نو" به‌وجود می‌آورد.

به گزارش خبرآنلاین دکتر حسام‌الدین آشنا در صفحه فیس‌بوک خود درباره پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نوشت:

ترامپ در نطق پیروزی خود مثبت و متفاوت صحبت کرد. پیام او مثل همه روسای جمهور آمریکا در لحظه پیروزی وحدت‌بخش بود. ترامپ سعی کرد به طور توامان از قطب‌بندی‌های داخلی و جهانی عبور کند. جهان را مخاطب خود قرار داد و گفت:
"U.S. will seek common ground, not hostility; partnership, not conflict"

امیدواریم سردمداران کاخ سفید به وعده خود عمل کنند و به جای برجسته کردن دشمنی‌ها واختلافات، تعهد خود نسبت به مشترکات جهان‌شمول انسانی را به نمایش بگذارند. امیدواریم در امتداد افق‌های نوینی که برجام و اعتمادسازی جهانی ایران گشود، صلح‌سازی منطقه‌ای شتاب بیشتری گرفته و ساکنین جغرافیای ما فرصتی نوین برای ساختن منطقه متفاوت و عاری از همه اشکال تروریسم دولتی و غیردولتی بیابند."

نفس ناشناخته بودن ترامپ یک فرصت برای "آغازی نو" به‌وجود می‌آورد. در جهان عرب و ترکیه گفتمان "ایران سوگلی جدید اوباما" مانع پیشرفت برجام در بعد منطقه‌ای بود اما اکنون می‌توان شرکای منطقه‌ای و همسایگان ایران را یک بار دیگر مخاطب قرارداد و گفت "صلح هدیه ابرقدرت‌های برون‌منطقه‌ای نیست باید خودمان آن را به‌وجود آوریم."

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 599106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =