معاون آموزشی وزارت بهداشت می‌گوید: کمیسیون ارزشیابی متون و منابع مرجع علوم پزشکی به زودی در معاونت آموزشی وزارت بهداشت تشکیل می شود.

به گزارش خبرگزاري خبرآنلاين، دکتر باقر لاریجانی ضمن ابلاغ دستورالعمل کمیسیون ارزشیابی متون و منابع مرجع علوم پزشکی به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، از آنها خواست چنانچه کتب تالیفی اعضای هیات علمی دانشگاه برای معرفی به عنوان مرجع علوم پزشکی مناسب تشخیص داده می شوند را جهت ارزیابی به این کمیسیون معرفی كنند.

لاریجانی طی نامه ای به روسا و معاونین آموزشی دانشگاههای علوم پزشکی کشور دستیابی به مرجعیت علمی در آموزش عالی سلامت هدف عمده و یکی از مهمترین بسته‌های تحول و نوآوری در آموزش پزشکی ذکر کرد و گفت: دستیابی به مرجعیت علمی در تمامی حوزه ها که بارها از سوی مقام معظم رهبری نیز مورد تأکید قرار گرفته است، زمینه را برای نیل به جایگاه شایسته در سطح منطقه و جهان برای نظام آموزش عالی سلامت کشور فراهم می‌كند.

او اضافه کرد: بر اساس مطالعات و نظریات موجود، مولفه های مختلفی برای مرجعیت علمی مدنظر قرار می گیرد که از جمله مهمترین آنها، تولید دانش بومی و کاربست آن در ارائه خدمات است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه امروز در کشور شاهد این واقعیت هستیم که به مدد حضور اساتید گرانقدر، سهم ایران از تولید علم جهانی ارتقای چشمگیری پیدا کرده، اما آنچه در این میان از اهمیت ویژه ای برخوردار است، ترجمان دانش تولیدی در عرصه عمل و در مسیر خدمت است که این موضوع با تالیف و نشر کتب مرجع امکان پذیر است.

وی گفت: کتب مرجع که از سوی اساتید برجسته هر حیطه تدوین می‌شوند، علاوه بر بومی‌سازی دانش وارد شده از مراکز معتبر بین المللی، بستری برای نشر و کاربست دانش بومی است که همین اساتید متولی تولید آن هستند.

لاریجانی گفت: چندی پیش برای ایجاد بستر مناسب و تسهیل نشر کتب مرجع تألیفی از سوی اساتید و صاحبنظران حیطه‌های مختلف طی نامه‌ای از بوردهای تخصصی علوم پزشکی خواسته شد نسبت به تالیف کتب مرجع درحیطه مربوطه تلاش كنند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت اظهار داشت: در ادامه اقدامات انجام شده برای تدوین کتب مرجع علوم پزشکی، دستورالعمل تشکیل کمیسیون ارزشیابی متون و منابع مرجع علوم پزشکی در معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تدوین شده و به زودی اقدامات اجرایی برای تحقق این امر ساماندهی خواهد شد.

لاریجانی با تاکید بر اهمیت ساماندهی کتب مرجع علوم پزشکی و همکاری تمام اعضای هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی کشور در تدوین این کتب، گفت: لازم است کتب تألیفی اعضای هیأت علمی دانشگاه ها پس از بررسی در هیات رئیسه دانشگاه و در صورتی که برای معرفی به عنوان مرجع علوم پزشکی مناسب باشند برای طرح در کمیسیون ارزشیابی متون و منابع مرجع علوم پزشکی به معاونت آموزشی وزارت بهداشت معرفی شوند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت اضافه کرد: کتب ارزشمندی در حوزه های مختلف علوم پزشکی تالیف شده که می تواند به عنوان کتب مرجع مورد استفاده قرار گیرد. امید است با بهره برداری از تلاش ها و تالیفات اساتید محترم در حیطه های مختلف زمینه های حرکت به سوی مرجعیت علمی آموزش علوم پزشکی فراهم شود.

47234

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 599172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =