۰ نفر
۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲
سایت لینکداین در روسیه فیلتر شد

دادگاهی در مسکو حکم به فیلتر شدن سایت لینکداین داد.

به گزارش خبرآنلاین، نیویورک‌تایمز دراین‌باره نوشت هنوز جوهر قرارداد خرید لینکداین توسط مایکروسافت به قیمت 26.2 میلیارد دلار خشک نشده است که روس‌ها آن را در کشور خود فیلتر کردند.

سایت لینکداین که معمولاً کاربران رزومه خود را در آن می‌نویسند به گفته دادگاهی در مسکو، قوانین حفظ دیتای شخصی کاربران  روسیه را نقض کرده و لذا باید مسدود شود.

به همین دلیل از دیروز یعنی پنجشنبه این سایت در روسیه از دسترس خارج‌شده ولی به مدیران سایت گفته‌شده است که می‌توانند درخواست استیناف کنند.

این رأی به دنبال تصویب قانون سال گذشته دیتا در روسیه گرفته می‌شود که در آن ذخیره دیتای کاربران روسی روی سرورهای داخلی توسط سایت‌های خارجی لزوم قانونی پیدا کرد و گفته شد هر سایتی که دیتای کاربران روس را داخل سرورهای این کشور ذخیره نکند، فیلتر می‌شود.

روس‌ها ادعا کرده‌اند که این کار مانع هک دیتای کاربران می‌شود و می‌تواند مانع از هک مشابهی که در سال 2012 علیه کاربران لینکداین شد، بشود.

به نوشته نیویورک‌تایمز در حال حاضر نه فیس‌بوک و نه توئیتر سرورهای خود را به روسیه منتقل نکرده‌اند و هنوز معلوم نیست مقامات روس چه زمانی علیه آنها اقدام خواهند کرد؟

کمتر از 5 میلیون از 467 میلیون کاربر لینکداین روس هستند و لینکداین در بیانیه‌ای رسمی این کار را اشتباه توصیف کرده و آن را مانع دسترسی میلیون‌ها روس و تُجار به اطلاعات و رزومه‌های شغلی عنوان کرده است. همچنین مدیران لینکداین ابراز علاقه کرده‌اند تا در این زمینه با مدیران سازمان نظارتی روسیه یعنی Roskommnadzor ملاقات کنند.


5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 599711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =