نخستین نشریه چهارزبانه کشور با محوریت آداب، سنن، فرهنگ و آیین های مردم اهل سنت و اهل تشیع کردستان منتشر شد و قرار است این نشریه در جمع میلیون ها زائر اربعین حسینی در کشور عراق توزیع شود.

به گزارش خبرآنلاین مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با بهره مندی از توان نخبگان علمی، فعالان رسانه ای و هنری اهل سنت و اهل تشیع اقدام به انتشار ویژه نامه تبیان با شماره انتشار ۱۰۵ به مناسبت اربعین امام حسین(ع) به چهار زبان فارسی، عربی، کردی و انگلیسی کرده است.

در این ویژه نامه مطالبی با محوریت اربعین حسینی و نهضت عاشورا در موضوع های مختلف از جمله مروری بر زیارت اربعین، آداب و رسوم ویژه مردم کردستان در ایام محرم، محرم و عاشورا از دیدگاه امام خمینی (ره)، ابعاد نهضت امام حسین (ع) در کلام رهبر معظم انقلاب، پتانسیل های اربعین حسینی برای تقویت روابط ایران و عراق، وقایع وحوادث قیام عاشورا از اول محرم تا اربعین حسینی، دل گویه ای با امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) از جمله مطالب منتشر شده در این ویژه نامه است.

همچنین در این ویژه نامه مطالب دیگری با عنوان ۱۰ درس از واقعه عاشورا، حادثه کربلا زخمی التیام ناپذیر بر پیکر اسلام، امام حسین استوارترین معنا در کتاب ایثار و شهادت، مروری بر اسامی و مختصر ویژگی های ۷۲ تن از شهدای دشت کربلا، سیمای امام حسین (ع) و عاشورا در اندیشه ی دانشوران غیر مسلمان و ستاد بازسازی عتبات عالیات نشانه ای از محبت مردم ایران به ساحت پاکان و برگزیدگان الهی منتشر شده است و با چهار زبان در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.
نشریه علمی، فرهنگی و اجتماعی تبیان به صاحب امتیازی سید محمد حسینی شاهرودی، مدیر مسئولی حسن منتظری و سردبیری سید محمدحسین دریاباری به صورت ماهانه منتشر می شود.

موکب های استان کردستان و اماکن فرهنگی در مسیر کربلا به عنوان مراکز اصلی پخش این نشریه ویژه و منحصر به فرد تعیین شده اند.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 601616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =