کاظم جلالی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره پیشنهاد قطع رابطه تهران و لندن گفت : ما به ظاهر شاهد مخالفت با کشور انگلستان هستیم اما به کرات دیده شده که آقایان، فرزندان خود را برای ادامه تحصیل به کشور انگلستان فرستاده و در طول این 30 سال اگر آماری دقیق داده شود به وضوح می‌توان دید که چقدر در عمل و سخن تناقض داشته‌ایم.

وی درگفت وگو با وطن امروز هم چنین به این موارد هم اشاره کردد که در ادامه می آید :

• با وجود نارضایتی از لندن،‌چند هزار نفر از جوانان ما به انگلستان رفته و بعد از پایان تحصیلات عده‌ای بازگشته و عده‌ای هم دیگر بازنگشته‌اند.

• اگر آمار دقیقی داده شود براحتی می‌توان دید که بسیاری برای معالجه به انگلیس رفته‌اند و آنها هم سرویس‌دهی خوبی در اختیار قرار داده‌اند چرا که هدفشان درگیر کردن ما با امکانات خود بوده است پس به نوعی انگلیس در بافت‌های ما حضور دارد.

• ابتدا باید تمام این مسائل‌ را به دقت بررسی کنیم و بعد بگوییم که کاهش روابط با انگلستان رافع مشکلات ایران است.

• بردن بخشی از بازداشت شدگان ه به کهریزک اشتباه بود و بعد از آن هم نوع برخورد بسیار زننده و تند بود و حتی طبق فرمایش مقام معظم رهبری منجر به تعطیلی کهریزک شد.

• زمانی بحث آزار جنسی از طرف یکی از کاندیداها مطرح شد که هیچیک از ما مطلع نبودیم زیرا نه نامه‌ای به دست ما رسیده بود و نه گفته بودند،حتی چند روز قبل از انتشار این خبر با یکی از آقایان ملاقات داشتیم، صحبتی پیرامون این موضوع مطرح نکردند اما در همان موقع هم گفتیم که چنین مساله‌ای تحت هیچ شرایطی وجود ندارد.

• البته لازم است بگویم، حتی یکی دیگر از مسؤولان‌ تحت عنوان تایید این موضوع شاهدی را نام برد. از او خواستیم که شاهد بیاید و گواهی دهد اما کسی نیامد. درباره این شایعه بررسی‌های جامع داشتیم و بالاخره در جلسه‌ای با حضور آقایان کاتوزیان و مطهری به اجماع رسیدیم که این قضیه منتفی است و اصلاً صحت ندارد.

• قضایایی مثل کتک زدن و کلاغ‌پر گزارش شده بود اما این مساله اصلا صحت نداشت.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 60210

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =