۰ نفر
۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰
موشن‌گرافیک | ۱۰ فیلم پرفروش سال ۱۳۹۵

سینمای ایران در سال 1395 شاهد ثبت رکوردی تازه‌ بود؛ رکورد پرفروش‌ترین فیلم که این بار به نام «فروشنده» ساخته اصغر فرهادی ثبت شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، چندی‌ست که مشکل قدیمی سینمای ایران یعنی قهر مخاطب با سینما جای خود را به آشتی بخش قابل توجهی از تماشاگران با سینما داده است و همین موجب شده در سال 1395 فقط مجموع فروش 10 فیلم برتر جدول اکران به بیش از 100 میلیارد تومان برسد.

در این وضعیت می‌توان به فیلمی همانند «فروشنده» هم برخورد که نه تنها موجب رونق اکران در سال 1395 می‌شود، بلکه معادلات اکران را در تاریخ سینمای ایران نیز برهم می‌ریزد و با فروش بالای خود رکورد فیلم «محمدرسول‌الله (ص)» را می‌شکند و در صدر جدول پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران قرار می‌گیرد.

رده دوم بعد از «فروشنده» در جدول پرفروش‌های 1395 متعلق به «من سالوادور نیستم» به کارگردانی منوچهر هادی است و بلافاصله بعد از آن متفاوت‌ترین فیلم مانی حقیقی «پنجاه کیلو آلبالو» قرار دارد و در ادامه نخستین ساخته سینمایی کارگردان جوان سینمای ایران «ابد و یک روز» سعید روستایی می‌آید. «بارکد» به کارگردانی مصطفی کیایی، «بادیگارد» ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا، «لانتوری» به کارگردانی رضا درمیشیان، «زاپاس» ساخته برزو نیک‌نژاد، «ناردون» ساخته فریدون حسن‌پور و «دراکولا» به کارگردانی رضا عطاران دیگر فیلم‌های این فهرست هستند.

در ادمه نگاهی به فهرست پرفروش‌های سال 1395 انداخته می‌شود.

5858
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 602183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۴:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
    6 2
    فروشنده عااالی بود . شهاب حسینی و ترانه علیدوستی عااااااااالی تر
  • بی نام IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
    5 2
    فروشنده خیلی خوب بود.واقعا برازنده پرفروشترین فیلم تاریخ سینمای ایران است
  • علی A1 ۰۵:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۳۰
    4 0
    فیلم هایی که با بودجه فارابی و دولتی ساخته شدن ، همگی فروش کمی داشتن ، ولی بخش خخصوصی موفق بود فروشنده . ابد و یک روز . تلویزیون هم اشاره ای به موفقیت این فیلم ها نکرد