تشکری: الان وقت حمایت است نه تخریب | بعد از شکست تا صبح نخوابیدیم

روزنامه ایران ورزشی در شماره امروز خود گفتگویی با آرمین تشکری بازیکن تیم والیبال شهرداری ارومیه در مورد شکست در مقابل همنام تبریزی صورت داده است .

از میان دیدارهای هفته هفتم لیگ برتر شهرآورد آذربایجان شاید حساسیت بیشتری نسبت به بقیه داشت. دیدار بین شهرداری‌های تبریز و ارومیه. نمایندگان آذربایجان که آن خطه ایران را به یکی از والیبال خیز ترین نقاط تبدیل کرده و جو سالن هایشان را در کمتر جایی از ایران و حتی آسیا می‌توان دید. با این حال هر دو نماینده آذربایجان جایی پایین‌تر از میانه جدول جای گرفته‌اند. جایگاهی که بیش از تبریز، برای شهرداری ارومیه تعجب و البته تامل برانگیز است و هواداران این تیم را ناراضی کرده. در شهرآورد آذربایجان هم شهرداری ارومیه در سه ست پیاپی به نماینده تبریز باخت تا چهارمین باخت فصل خود را هم ثبت کند. نتیجه‌ای که آرمین تشکری می‌گوید هیچ کدام از بازیکنان به خاطرش شب را نخوابیده‌اند...

* حال و روز شهرداری ارومیه خیلی خوب به نظر نمی‌رسد...
همین طور است و ما هم نگرانیم؛ همه بازیکنان و کادر فنی. فکر می‌کنم نیاز داریم دور هم جمع شویم و این مشکل را حل کنیم.

*به نظر خودت مشکل از کجاست؟
ببینید مشکل شاید خیلی بزرگ و یکی نباشد اما مشکلات کوچک که در تیم باشد و با یکدیگر تداخل کند نتیجه اش می‌شود همین که می‌بینیم.

*پس مشکل داخل تیم است؟
مشکل داخل تیم است اما عوامل بیرونی هم به طور مستقیم در آن دخیل اند. در ارومیه و کلا در هر تیمی بازیکن، کادرفنی، مدیریت و تماشاگر به طور مستقیم در نتایج دخیل‌اند و از طرف دیگر همه روی هم
تاثیر گذارند.

*خب به نظرت چاره چیست؟ در هفته هفتم چهارمین باخت ارومیه هم ثبت شد و قطعا هیچ کس از این شرایط راضی نیست.
شرایط برای بازیکنان خیلی دشوارتر از اینهاست. خدا را شاهد می‌گیرم که تمام تیم بعد از بازی تبریز تا صبح بیدار بود و نخوابید. وقتی بازیکنان در چنین شرایطی قرار دارند باید از بیرون کمک دریافت کنند و هر کسی که مسوولیتی در این تیم دارد، چه مدیر عامل و چه شهردار بیایند و به تیم کمک کنند. تیم ما امروز به این کمک و حمایت نیاز دارد.

*ارتباط تراویسا با بچه‌ها چطور است؟ به نظرت او نمی‌تواند این نقش حمایتی و روحی روانی را ایفا کند؟
ببینید او دارد تمام تلاشش را می‌کند اما او هم بضاعتی دارد و نقش و وظایفش مشخص است. ما امروز بیشتر به یک حمایت بیرونی از جانب مدیران و مسوولان نیاز داریم تا بازیکنان با شرایط بهتری در بازی‌ها شرکت کنند.

*پس معتقدی بازیکنان آنطور که باید و شاید از جانب مدیران حمایت نمی‌شوند؟
من می‌گویم چرا بعد از یک باخت باید نگاه‌ها و برخورد‌ها اینقدر عوض شود؟ این بازیکنان همان‌هایی هستند که برای تیم برد می‌آورند و نباید بعد از شکست‌ها اینطور با آنها برخورد شود. خیلی‌ها یادشان است زمان اوج کاله. مدیران این تیم هنگام باخت هم گاهی پاداش می‌دادند و آنقدر از بازیکنانشان حمایت کردند تا هر سال بهتر و بهتر شدند. اصلا قصد مقایسه ندارم و تیم ما هم امسال اصلا قابل مقایسه نیست با کاله آن سال.

*یک بحث هم همین است. توان تیم امسال ارومیه به نظرت چقدر است؟
ببینید روی کاغذ و با نام‌ها تیم خوبی داریم. حداقل در بین بازیکنان اصلی تیم خوبی داریم اما خب نتیجه‌هایی که کسب می‌شود نشان می‌دهد شرایط روحی روانی تیم خیلی مساعد نیست. با این حال ظرفیتی که من از تیم می‌بینم بالا است و ما همگی دوست داریم یک پای فینال باشیم.

*فکر می‌کنی در چند بازی از این چهار باخت تیم ارومیه مستحق باخت بوده؟
ما لیگ را با بازی‌های سختی آغاز کردیم. پاسور اولمان نبود و دو دیدار سنگین با پیکان و سرمایه که تیم‌های صدر جدول‌اند برگزار کردیم. با این حال همانطور که گفتم از تیم ما کارهای بزرگی بر می‌آید. به شرطی که حمایت شویم و بازیکنان پشتشان گرم باشد. چه از جانب مدیران و مسوولان و چه تماشاگران.

*برخورد تماشاگران با شرایط کنونی چطور است؟
خب آنها هم ناراحت می‌شوند. حق هم دارند و تیمشان است و دوست ندارند باختش را ببینند. آنها باید بدانند که ما هیچ وقت کم کاری نکرده و نمی‌کنیم. بازیکنان هم هیچ وقت نمی‌خواهند بازنده باشند و حداقل برای همین هم که شده تمام تلاششان را می‌کنند. مردم ارومیه واقعا عاشق والیبال هستند و آن را می‌فهمند. ما با کمک آنها می‌توانیم کارهای بزرگی انجام دهیم و واقعا یکی از سرمایه‌های والیبال ما هستند.

*تیم ارومیه چه پیش از فصل و چه در ماجرای تسویه حساب نشان داد که مشکلات جدی مالی دارد. این مشکلات تاثیری در این نتایج ندارد؟
خیلی دوست ندارم در این باره صحبت کنم و واقعا هم‌زمان آن نیست. نظر من این است که تیم فعلا بیش از مسائل مالی به حمایت‌های معنوی نیاز دارد.

*به نظرت این روزهای سخت ارومیه کی تمام می‌شود؟
من نظرم را گفتم و نیاز تیم را هم مطرح کردم. واقعا خیلی بد است که هنگام شکست‌ها بازیکن و مربی تخریب شوند. اصلا همین زمان‌های باخت است که رفتارها مشخص می‌شود. در زمان پیروزی همه چیز خوب است و همه در کنار تیمند و چهره‌ها خندان اما همین که به باخت‌ها می‌رسیم، قیافه‌ها طور دیگری می‌شود و این به تیم لطمه می‌زند. اینها شاید مسائل ریزی به نظر بیاید اما تاثیر زیادی روی روح و روان تیم دارد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 602382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =