۰ نفر
۱۸ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۶

ساختمانی که براثر حملات تروریستی یازدهم سپتامبر به ویرانه تبدیل شد قرار است به‌ زودی به مسجدی 13 طبقه تبدیل شود.

به گزارش مهر به نقل از یواس ای تودی، دو سازمان اسلامی با همکاری یکدیگر قرار است این مسجد و مرکز فرهنگی را در جنوب منهتن نیویورک بسازند تا به مرکز و فضایی برای جریان حاکم اسلام و مقابله با افراط گرایی تبدیل شود.

دیزی خان مدیر اجرایی انجمن مسلمانان امریکایی برای پیشرفت و عضو هیئت مدیریه ابتکار قرطبه دو سازمان حامی این پروژه گفت: تعداد درحال افزایش مسلمانان در مسجدی که در همان نزدیکی قرار دارد ضرورت ساخت یک مسجد بزرگتر در همان محله را مطرح کرده است، این مسجد هفته‌ای یک بار درهای خود را به سوی غیر مسلمانان می‌گشاید. سازمانی که قرار است به مسجد تبدیل شود پیشتر انبار فروشگاه برلینگتن کت بوده که پس از تخریب در حوادث یازدهم سپتامبر تعطیل شد از این رو این ساختمان برای تبدیل شدن به مسجد در نظر گرفته شد.

خان افزود: ما می‌خواهیم فضایی فراهم کنیم که صدای جریان حاکم و اقلیت خاموش مسلمان منعکس شود، مرکزی با این وسعت می‌تواند چنین هدفی را محقق کند، ما به عنوان مسلمان و امریکایی برای بازسازی این بخش از منهتن احساس وظیفه می‌کنیم.

این سازمان ها از طرح های اولیه پروژه که به "خانه قرطبه" شهرت یافته در دیدار با کمیته مالی هیئت محلی که از سهام‌داران بانفوذ جنوب منهتن تشکیل شده پرده برداری کرده‌اند. درحالی که این گروه در رابطه با توسعه این منطقه اختیاری ندارند اما حمایت آنها برای جلب پذیرش ساکنان حائز اهمیت است.

ادوارد رو شف رئیس کمیته مالی منطقه برای هیئت اجتماعی شماره یک اظهار داشت که اعضای 15 نفره این کمیته قطعنامه‌ای را برای حمایت از این پروژه تصویب کرده‌اند، این هیئت از جایگاهی برخوردار نیست که با ساخت مسجد موافقت و یا مخالفت کند، در حقیقت مشاوران املاک می‌توانند ساختمانی را که مالکیت آن را در اختیار دارند به پروژه مدنظر خود تبدیل کنند. آنها به ما مراجعه کرده و طرح کلی را بیان کردند و پس از گفتگوها و رایزنی‌ها ما حمایت خود را از آنها اعلام کردیم.

وی افزود: تنها نگرانی ما در رابطه با زیباشناسی ساختمان است و اینکه ساختمان این مسجد با معماری اطراف آن سازگار خواهد بود یا خیر.
از سوی دیگر عده‌ای از افراد متعصب که پس از حوادث یازدهم سپتامبر نتوانسته‌اند میان اسلام میانه‌رو و حقیقی با افراط‌گرایانی که خود را به اسلام نسبت می‌دهند تمایز قائل کنند با این پروژه ابراز مخالفت کرده‌اند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 60357

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۸۹/۰۲/۱۸
    0 0
    مسجد 13 طبقه """ این دیگه چه بازی تازه ایست. من خیلی تعجب میکنم.و شک دارم.
  • پيشاهنگ ستوده درويش IR ۰۲:۴۰ - ۱۳۸۹/۰۲/۱۹
    0 0
    كار خير احتياجي به استاره ندارد . ماهيت صلح طلبانه اسلام ايحاب مي كند كه با چنين چاره جوييها دلهاي آزرده را تسكين داد .