قاتل خاموش جان شهروند همدانی را گرفت

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان همدان گفت: قاتل خاموش در نخستین روزهای آذر ماه سال جاری جان 1 شهروند همدانی را گرفت.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از همدان ؛ دکتر حبیب معصومی، طی گفتگو با خبرنگار خبر آنلاین همدان با اعلام مطلب فوق افزود: یک مرد 52 ساله شب گذشته در باغ شخصی خود در یکی از مناطق شهر همدان، به علت استفاده ناصحیح از وسایل گرمایشی جان خود را از دست داد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین یک خانم جوان 32 ساله که در منزل مسکونی خود به علت مسمومیت شدید با گاز مونوکسید کربن بی هوش شده بود با کمک به موقع بستگانش از مرک حتمی نجات یافت.


دکتر معصومی، رعایت نکات ایمنی هنگام استفاده از وسایل گرمایشی را ضروری دانست و تاکید کرد: با شروع فصل سرما و سرد شدن هوا، پیش از نصب بخاری باید مسیرهایی که منجر به بروز خطر و آسیب هنگام استفاده از بخاری می شوند را کنترل کرد.

وی اضافه کرد: برخی هنگام نصب شیلنگ گاز به لوله از بست استفاده نمی کنند در حالیکه احتمال می رود کودکان در حین بازی از روی کنجکاوی اقدام به جدا کردن شیلنگ از لوله کنند.

معصومی یادآور شد: در این زمان با وجود قطع شدن ورود گاز به داخل بخاری، گاز وارد فضای خانه شده و خطر مسمومیت را بسیار افزایش داده و منجر به مرگ خواهد شد.

وی تصریح کرد: گاز ناشی از سوختن بخاری برای انسان مضر و سمی است که با آزاد شدن در فضای خانه مرگ خاموش را به همراه دارد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان همدان اظهار داشت: در بیشتر مواقع شهروندان از بررسی کردن کلاهک دودکش روی پشت بام غافل می شوند.

وی افزود: بیشتر مواقع لوله های بالای پشت بام منزل مسکونی با وزش باد یا ریزش برف و باران سنگین، دچار آسیب می شوند.

این مسئول فوریتهای پزشکی خاطرنشان کرد: ورود پرندگان به داخل لوله سیمانی و یا سقوط قسمتی از بدنه سیمانی یا گچی لوله بر اثر گرما و سرما موجب مسدود شدن مسیر دودکش می شود.

وی توصیه کرد: شهروندان وسیله فلزی سنگینی را به طناب بسته و آن را در مسیر دودکش رها کنند تا در صورت وجود مانع از این طریق به آن پی ببرند.

معصومی تاکید کرد: لوله های بخاری را با استفاده از پیچ و مهره به همدیگر وصل کرده همچنین حتی المقدور بخاری را با استفاده از پیچ به کف زمین ببندید تا در صورت بازی کودکان در داخل اتاق و برخورد آنها با وسایل گرمایشی اتصالات از یکدیگر جدا نشوند.

وی تاکید کرد: شهروندان توصیه های ایمنی مسئولان را جدی بگیرند در غیر اینصورت قاتل نامرئی و خاموش جان آنها و اهالی خانه را خواهد گرفت.

لازم به ذکر است سال گذشته 7 نفر بر اثر گازگرفتگی در همدان جان باختند که از این تعداد سه نفر زن و 4 نفر مرد بودند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 604566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =