تسنیم نوشت : مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: ۲۱۷ مورد کودک‌آزاری در نیمه نخست امسال در استان کرمانشاه ثبت شد.

امید قادری ظهر امروز در همایش روز جهانی پیشگیری از سوءرفتار با کودکان که در محل سالن اجتماعات بهزیستی شهرستان کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: در استان کرمانشاه طی 6 ماهه نخست سال، 217 مورد تماس تلفنی در خصوص کودک‌آزاری با خط تلفن 123 برقرار شده است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه تماس در رابطه با کودک‌آزاری میزان 10 درصد تماسها را در این خصوص به خود اختصاص داده است، گفت: 75 درصد کل تماسها نیز به علت غفلت و مسامحه از قبیل مسمومیت با متادون، رهاشدگی و بدسرپرستی بوده است.

قادری با بیان اینکه در سال گذشته از تعداد کل تماسهای گرفته شده با خط تلفن 123 اورژانس اجتماعی 23 هزار و 707 مورد تماس در رابطه با کودک آزاری در کشور بوده است، بیان کرد: از این تعداد تماسها 22 درصد مسامحه و غفلت، 45 درصد آزار جسمی، دو درصد آزار جنسی و 16 درصد جسمی و جنسی بوده است.

وی با بیان اینکه با گسترش جنگهای منطقه‌ای در جهان پدیده کودک‌آزاری نیز افزایش یافته است، گفت: نمونه‌هایی از این کودک‌آزاری نیز در شبکه‌های اجتماعی بین افراد رد و بدل می‌شود.

مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه ورود اورژانس اجتماعی به عنوان مرکزی مداخله‌گر در بحثهای مختلف اجتماعی به خصوص در مورد کودک‌آزاری را ضروری دانست و اظهار کرد: خط تلفن 123 آماده پاسخگویی به مشکلات مختلف از جمله کودک‌آزاری است.

وی تربیت کودکان را از همان دوران کودکی بر اساس اصول روانشناختی و آموزه‌های عمومی یک ضرورت اساسی برای خانواده‌ها اعلام کرد و گفت: خانواده‌ها باید توجه باشند که به راحتی فرزندان خود را به دست افرادغیرقابل اعتماد نسپارند.

قادری با اشاره به ضرورت استفاده از روشهای علمی در راستای مقابله با پدیده شوم کودک آزاری گفت: در استان کرمانشاه همچنین بیش از 175 مورد ارجاعی از طرف تیم خدمات سیار اورژانس اجتماعی مداخله در محل انجام گرفته است و امروزه در بیش از 192 شهرستان کشور معادل 70 درصد به برنامه اورژانس اجتماعی دسترسی دارند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 604618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =