همایش‌ یک‌روزه‌ داستان‌نویسی ایران و هند برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،‌ همایش‌ یک‌روزه‌ داستان‌نویسی ایران و هند در روز جمعه پنجم آذرماه از سوی مرکز فرهنگی و بین‌الملل شهر کتاب با همکاری فرهنگستان زبان‌های هند و رایزنی جمهوری اسلامی ایران در دهلی برگزار می‌شود.

سخنرانان و موضوعات همایش به این شرح است: «جریان‌های عمده داستان نویسی ایران»؛حسن میرعابدینی/ «بازنمایی زن در ادبیات مهاجرت ایران»؛ دکتر امیرعلی نجومیان/ «پروسه داستانی»؛ فریبا وفی/ «گرایش‌های امروزی رایج در داستان‌نویسی معاصر ایران و هند، با نگاهی به داستان کوچه عشق»؛دکتر آذرمیدخت صفوی/«از داستان‌نویسی معاصر یکدیگر چه درکی داریم؟»؛ علی‌اصغر محمدخانی/«داستان‌های علمی و تخیلی در هند»؛ دکتر دینیشچندرا گوسوآمی/«ترجمه داستان در هند»؛ دکتر سانجوداس گوپتا/ «گرایش‌های معاصر در داستان‌های هندی»؛ دکتر انیس الرحمان/ « داستان نویسی معاصر هند»؛ دکتر سومانیو ساتپتی.

در خبر برگزاری این همایش عنوان شده است: زبان فارسی، اردو و هندی، نزدیک‌ترین زبان‌های امروزی جهان‌اند و از دیرباز تا به امروز بین این زبان‌ها داد و ستد وجود داشته و تحت تاثیر یکدیگر بوده‌اند. سابقه‌ داستان‌پردازی و قصه‌گویی نیز در سرزمین هند و ایران به هزار سال پیش برمی‌گردد. ادبیات کلاسیک فارسی در هند همیشه تاثیرگذار بوده و رواج داشته است اما داستان‌نویسی معاصر در ایران و هند و ترجمه‌ آثار نویسندگان معاصر این دو کشور به نسبت سابقه‌ همکاری و هم‌داستانی گذشته چندان شناخته‌شده نیست. علاقه‌مندان به فرهنگ ایران و هند با تحولات داستان‌نویسی در سده‌ بیستم این دو کشور کمتر آشنایی دارند.

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 604876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =