با مصوبه هیئت وزیران، تعرفه واردات موز در ازای صادرات سیب یا کشمش تغییر کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، با تصویب هیات وزیران، حقوق ورودی موز در ازای صادرات سیب درختی یا کشمش تغییر کرد.

متن مصوبه هیات وزیران به شرح زیر است؛

بند (5) مندرجات ذیل یادداشت فصل (8) کتاب مقررات صادرات و واردات سال 1395 به شرح زیر اصلاح می‌شود؛

5- به ازای صادرات 1.5 کیلوگرم سیب درختی یا صادرات یک کیلوگرم کشمش، حقوق ورودی یک کیلوگرم موز معادل 5 درصد ارزش تعیین می‌شود.

اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور، این مصوبه را برای اجرا به وزارت جهاد کشاورزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت امور اقتصادی و دارایی ابلاغ کرد.

گفتنی است هفته گذشته مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در خصوص اقدامات حمایتی دولت از صادرات کشمش گفت: صادرکنندگان کشمش مجازند ارز ناشی از صادرات کشمش را به واردات موز اختصاص دهند و مشمول 21 درصد بخشودگی تعرفه واردات شوند.

وی اظهار کرد: براساس تصمیمات اخذ شده برای رفع مشکلات باغداران سازمان تعاون روستایی اعلام آمادگی کرده است که کشمش کشاورزان را با استفاده از ساز و کار خرید تضمینی به مدت چهار ماه به امانت نگهداری کرده و به ازای هر کیلو 1500 تومان به باغدار پرداخت کند.

وی افزود: براساس مصوبه هفته گذشته هیات وزیران قرار شده به کشاورزانی که کشمش آنها برای صادرات خریداری می‌شود براساس مستندات به ازای هر کیلو 200 تومان به عنوان مشوق پرداحت شود، همچنین صادرکنندگان کشمش مجازند ارز ناشی از صادرات کشمش را به واردات موز اختصاص دهند و مشمول 21 درصد بخشودگی تعرفه واردات شوند که حدود 350 تومان خواهد بود.

صفایی اضافه کرد: در مجموع با این مصوبه به ازای هر کیلو کشمش صادر شده 200 تومان مستقیما به کشاورز پرداخت می شود و 300 تا 350 تومان به صورت غیر مستقیم به صنعت کشمش کشور کمک خواهد شد.

 

39223

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 605000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
    0 0
    موز کیلو هشتصد تومان را کرده اند ۵۲۰۰ تومان.