باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: نگین صدق‌گویا می‌گوید سناریو‌هایی که به او پیشنهاد می‌شوند خوب نیستند و به همین دلیل کم کار شده‌ است.

نگین صدق‌گویا، بازیگر سینما و تلویزیون در خصوص علت کم کاری خود، گفت: «سناریوهایی که به من پیشنهاد شده است، یا خود نقش و یا خود سناریو خیلی برایم خوب نبودند که بخواهم قبول‌شان کنم. برای مثال در ماه گذشته دو فیلم سینمایی به من پیشنهاد شد که چون از سناریو خوشم نیامد، قبول‌شان نکردم.»

او در خصوص ویژگی‌های یک فیلمنامه خوب گفت: «مهم‌ترین ویژگی در یک فیلمنامه خوب این است که کاراکترهایی که در داستان نقش دارند، از شخصیت پردازی قوی برخوردار باشند. اغلب اوقات خیلی از کاراکترها در فیلمنامه شخصیت ندارند، یعنی فقط هستند که بقیه شخصیت‌ها بتوانند ایفای نقش کنند.»

صدق گویا ادامه داد: «ویژگی‌های دیگری هم هست که منطقا برای همه وجود دارد. مثل این که دیالوگ‌ها تکراری نباشد و خط قصه منطق داشته باشد و داستانش برای بیننده جدید باشد تا تماشاگر را جذب کند که تا آخر فیلم را تماشا کند. برای مثال خودم خیلی از فیلم‌ها را نتوانستم در جشنواره تا آخر ببینم و سالن را ترک می‌کردم.»
 
این بازیگر گفت: «بنابراین ترجیح می‌دهم در کاری شرکت نکنم که بیننده وسط فیلم سالن را ترک کند.»
 
او ادامه داد: «البته نمی شود انتظار داشت که سوژه همه فیلم‌ها جدید باشد، ولی می‌شود سوژه‌ای که قبلا فیلم شده به طریق دیگری بیان شود و اتفاقا خیلی از فیلم‌های موفق تاریخ سینما این گونه بوده‌اند و داستان تکراری را با روایتی جدید عنوان کرده‌اند.»

57243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 605380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مریم کمال IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
    1 2
    نمی دونستم به کجا چنین شتابان فیلمنامه خوب محسوب می شه