به دلیل اثبات حادثه‌ساز بودن استفاده از اپلیکیشن روی موبایل حین رانندگی به‌زودی نصب مُد موسوم به Driver Mode روی سیستم‌عامل گوشی‌ها اجباری می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، رگلاتورهای ایمنی خودرو در آمریکا طرحی برای مقابله با افزایش ناگهانی مرگ‌ومیر جاده‌ای تعریف کرده‌اند تا با مسدود کردن اپلیکیشن هایی که باعث حواس‌پرتی رانندگان می‌شود به مقابله با خاطیان بپردازند.

اداره ملی ایمنی و ترافیک بزرگراه‌های آمریکا / NHTSA  دستورالعمل داوطلبانه‌ای را منتشر کرد تا از اپل و سامسونگ بخواهد روی گوشی‌های خود حالت Driver Mode را تعریف کنند تا محتوای منحرف‌کننده حین رانندگی مسدود شود تا جان سرنشینان به خطر نیفتد.

این اداره گزارش داد در نیمه اول 2016 تعداد کشته‌ها در بزرگراه‌ها از مرز 17775 نفر گذشته است که 10 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش نشان می‌دهد.

نکته حائز اهمیت اینکه سال گذشته رکورد مرگ‌ومیر جاده‌ای در 50 سال گذشته در این کشور شکسته شد!

اداره NHTSA و وزارت راه و ترابری بارها پیشنهاد ممنوعیت کامل استفاده از موبایل حین رانندگی را داده‌اند که نصب حالت Driver Mode می‌تواند مقدمه‌ای بر این کار باشد.

اخیراً نیانتیک، توسعه‌دهنده بازی پوکمون گو در آپدیت جدید غیرفعال شدن بازی با سرعت‌بالای 10 کیلومتر بر ساعت را عرضه کرد که مورد استقبال مقامات قرار گرفت تا حوادث رانندگی پیش نیاید، چراکه اغلب حین رانندگی پوکمون گو بازی می‌کردند.

اسنپ چت نیز پس از حادثه اکتبر که منجر به مرگ 5 نفر حین رانندگی با سرعت 185 کیلومتر بر ساعت شد، فیلتر سرعت روی اپ خود نصب کرد.



 5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 605473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =