تکلیف ۱۲ نفر از مسافران قطار تبریز ـ مشهد در هاله‌ای از ابهام/ جان باختن ۴ کادر راه‌آهن

مدیرکل راه‌آهن آذربایجان با بیان اینکه 36 نفر از جان‌باختگان برخورد قطار تبریز ـ مشهد آذربایجانی هستند، گفت: طبق این آمار، وضعیت تعداد 12 نفر هنوز مشخص نشده که مصدوم شده‌اند، در کنار مصدومان هستند و یا جز متوفیان به شمار می‌روند.

به گزارش خبرآنلاین، سیدحسن موسوی اظهار کرد: قطار ف 1 تبریز ـ مشهد که روز گذشته در ساعت 11.50 صبح از تبریز به مقصد مشهد حرکت کرده و در بلاک ایستگاه گرداب هفت خان دچار خرابی و در بلاک متوقف شد.

وی ادامه داد: زمانی که قطار در بلاک متوقف شد، قطار سمنان ـ مشهد که پشت سر قطار حرکت کرده بود به آن محل رسید و برخورد با انتهای قطار ف1 تبریز- مشهد داشت و سه واگن انتهایی که به لحاظ بلیط همان سالن‌ها 5،4 و سه قطار ف1 تبریز- مشهد شده و همچنین لوکوموتیو قطار سمنان ـ مشهد دچار حادثه و آتش‌سوزی شد.

مدیرکل راه‌آهن آذربایجان اضافه کرد: قطار سمنان ـ مشهد نیز دچار آتش‌سوزی شده و این باعث سرایت آتش‌سوزی به واگن ها 5، 4و سه شده است.

وی با بیان اینکه ابن حادثه در ساعت 7.30 صبح امروز به وقوع پیوست و سالن 5 و 4 و 3 نیز دچار بیشترین حادثه شده است، متذکر شد: طبق گفت‌وگو با رئیس قطار در ساعت اول، اکثر حادثه‌دیدگان نجات یافتند و امدادرسانی صورت گرفته است و افراد را به واگن‌ها جلویی منتقل شدند.

موسوی تبیین کرد: بلافاصله بعد از حادثه واگن‌های دیگر از سه واگن حادثه دیده جدا شده و آن تعداد از مسافرانی که از سه واگن حساس نجات یافته‌اند به واگن‌های دیگر انتقال یافته و قطار به مسیر خود ادامه داده است.

وی اضافه کرد: تا ساعتی دیگر این قطار به راه‌آهن مشهد وارد خواهد شد؛ البته یک سری افراد مصدوم شده و برخی از افراد نیز در منطقه مانده تا به مصدوم دیدگان کمک کنند.

مدیرکل راه‌آهن آذربایجان تبیین کرد: بعد از برخورد دو قطار با یکدیگر مصدومان و افراد مسافر در دو قطار بعد از جداسازی واگن‌ها همه مسافران و همچنین مصدومان که توانایی حرکت داشتند با قطار به مشهد مقدس حمل شده‌اند.

وی افزود: بعد از ادامه سیر مسیر در اولین ایستگاه مصدومان به بیمارستان‌ها منتقل شده و تحویل گروه امداد داده شده‌اند و البته برخی از مصدومین نیز از طریق بالگرد و آمبولانس به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

موسوی عنوان کرد: مصدومان در دو بیمارستان ولایت دامغان و بیمارستان کوثر سمنان بستری هستند که اسامی همه این افراد مشخص شده است.

وی در خصوص افرادی که در این حادثه جان خود را از دست داده‌اند، گفت: بعد از قطار مسافری ف1 تبریز- مشهد که دیروز در ساعت 11.50 حرکت کرده بود، یک قطار دیگر از تبریز به مشهد در ساعت 12.50 حرکت کرده است که این بسیار مورد بحث قرار گرفته است که کدام قطار دچار حادثه شده است و قطار اولی دچار حادثه شده و قطار دومی به علت بسته بودن مسیر در ایستگاه سمنان منتظر است.

مدیرکل راه‌آهن آذربایجان تصریح کرد: قطار حادثه دیده حامل 432 نفر مسافر بوده و بعد از انفصال از سه واگن حادثه دیده 267 نفر از مسافران در حال سیر به سمت مشهد مقدس با همان قطار هستند و 68 نفر از مسافران نیز در سلامت کامل هستند، اما به علت باقی ماندن برخی از وسائل خود و سایر مسائل با اختیار در دامغان پیاده شده و منتظر هستند که با اولین وسیله خود را به مشهد مقدس برسانند.

وی ادامه داد: 37 نفر از قطار تبریز ـ مشهد دچار مصدومیت شده‌اند؛ البته برخی از مصدومان نیز مشخص نشدند که از کدام یک از قطارها هستند و به محض مشخص شدن اطلاع رسانی خواهد شد.

موسوی خاطرنشان کرد: 12 نفر از 432 نفر دچار مصدومیت جزئی بودند که سرپایی مداوا و با اتوبوس به مشهد اعزام شدند.

وی بیان کرد: تعداد متوفی از قطار تبریز- مشهد تاکنون 36 نفر اعلام شده که به تمام خانواده داغ دیده تسلیت می‌گوییم؛ البته چهار نفر از کادر قطار نیز فوت شده‌اند.

مدیرکل راه آهن آذربایجان اضافه کرد: طبق این آمار دقیق تعداد 12 نفر هنوز مشخص نشده است که مصدوم شده‌اند و یا در کنار مصدومان هستند و یا جز متوفیان هستند.

وی در خصوص اینکه دلیل عدم اطلاع رسانی متوفیان گفت: با توجه به اینکه به لیست تمام اسامی متوفیان را در دست داریم ولی طبق گفته رئیس کوپه برخی به دلخواه جاهای خود را عوض کرده‌اند و از این رو تا آمار دقیق اعلام نشود نمی‌توان اسامی را اعلام کرد.

موسوی یادآور شد: آن چیزی که تا الان مشخص بوده و اطلاع رسانی شده، بیشترین حادثه دیده و به احتمال زیاد از قطار تبریز- مشهد بوده و از واگن انتهایی قطار بوده که علاوه بر آتش سوزی، چپ نیز شده و شرایط دشواری را برا خروج به حادثه دیدگان ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: برخی نیز گمان می‌کنند که از وسط قطار دچار حادثه شده که اینگونه نیست و طبق شمارش واگن‌ها، به دو صورت چهار تخته خلج و چهار تخته لوکس هستند که بعد از واگن رستوارن تا دیزل چهار تخته لوکس هستند و از واگن رستوران به طرف انتها واگن‌ها از یک تا پنج شمارش می‌شوند و این واگن حادثه دیده بخش چهار تخته خلج و واگن شماره پنج بوده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 605763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =