۱۰ تیتر داغ دنیای آی‌تی از هشدار گوگل به هک شدن اکانت روزنامه‌نگاران تا ایجاد مدرسه سایبری در انگلیس

باهم مروری بر مهم‌ترین اخبار دنیای فناوری اطلاعات در روز شنبه مورخه 6 آذر 1395 می‌کنیم:

خبرآنلاین:

شماره 1 - فروش بزرگ‌ترین سایت جستجوی آنلاین مسافرت به نام Skyscanner متعلق به انگلیسی‌ها و اسکاتلندی‌ها به چین بحث زیادی را برانگیخته است و به همین خاطر گرث ویلیامز مدیر اجرایی کمپانی گفت علی‌رغم این معامله، اسکای اسکنر انگلیسی باقی خواهد ماند. چینی‌ها این کمپانی را 1.7 میلیارد دلار خریدند.{ctrip.com}

شماره 2 - اپل هزینه‌های تبلیغاتی خود را پنهان کرد و از انتشار آن خودداری نمود. این در حالی است که کمپانی‌ها موظفند بیلان تجاری خود ازجمله هزینه‌های تبلیغاتی را برای کمیسیون موسوم به Securities and Exchange ارسال کرده و منتشر کنند.

شماره 3 - فیس‌بوک فناوری جدیدی را رونمایی کرد تا مانع از فروش کالای تقلبی از طریق سایت شود. فروش عینک آفتابی و لباس‌های جعلی با مارک اصلی در فیس‌بوک بیداد می‌کند.

شماره 4 - به دلیل مشکلات مالی برای کمپانی خودروسازی فارادی فیوچر که خودروهای برقی می‌سازد، محصول 2017 به بازار نخواهد آمد.

شماره 5 - بِلِچ لی پارک، جایی که کدهای مخفی آلمان نازی در جنگ جهانی دوم در آنجا شکسته شد تبدیل به مدرسه سایبری در انگلیس می‌شود.

شماره 6 - سایت GoDaddy رقیب خود Host Europe Group را می‌خرد. دویچه تله کام و پرمیرا خود را از گردونه رقابت خرید کنار کشیدند. گو ددی بزرگ‌ترین سایت خدمات هاستینگ و وب‌سایت در جهان است.

شماره 7 - کمپ کارآفرینی گوگل در برلین و در منطقه کروزبرگ به نام Campus Berlin افتتاح شد.

شماره 8 - هشدار گوگل به روزنامه نگاران و برخی دانشگاهیان درباره هک شدن اکانت شان جدی است. ظاهرا گروهی مخفی در حال هک حساب کاربری روزنامه نگاران و مقامات دانشگاهی در جهان است.

شماره 9 - با روی کار آمدن Jeff Sessions به عنوان دادستان کل، ویزای کار برای مهندسان و متخصصان فناوری به آمریکا با مشکل مواجه خواهد شد. وی افکار ناسیونالیستی دارد و معتقد است تا کارگر امریکایی هست، دلیلی برای استخدام خارجیان به خصوص در بخش فناوری وجود ندارد.

شماره 10 - در سال 2017 شاهد عرضه آی پد 10.5 اینچی خواهیم بود. این مدل در کنار مدل 12.9 اینچی در فصل اول 2017 به فروش می روند تا رقم فروش 6 میلیون تبلت اپل در 2017 محقق شود.

(عکس خبر بِلِچ لی پارک در میلتون کینز)

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 605904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =