۰ نفر
۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: وزیر راه و شهرسازی علت برخورد قطار روز گذشته را خطای انسانی عنوان کرد و از بازداشت سه تن از عوامل مرتبط با این حادثه در استان سمنان خبرداد.

عباس آخوندی وزیر راه وشهرسازی پس از نشست ویژه بررسی علل حادثه قطار ‌تبریز‌-مشهد اظهار داشت: در جلسه ای که به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شد گزارشی از روند بروز حادثه قرائت شد که بر اساس آن قطار اول ساعت 6:30 دقیقه (روز جمعه) به علت نقص فنی متوقف شده بود که در پی آن سیستم اتوماتیک کنترل، چراغ مسیر را برای سایر قطارها قرمز می کند.

وی تصریح کرد: قطار دوم که از سمنان حرکت کرده بود با اخطار سیستم اتوماتیک در ساعت 7:13 متوقف می شود، بر همین اساس راننده قطار( لوکوموتیو ران) مشکل را با مرکز کنترل ترافیک در میان گذاشته که در این لحظه خطای انسانی رخ داده و اپراتور خط اجازه حرکت را برای قطار دوم صادر می کند که باعث بروز حادثه می شود.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه، افزود: کمیته بررسی سوانح راه آهن از روز گذشته تمامی مکالمات بین راننده قطار و مرکز کنترل را بررسی کرده تا جزئیات این حادثه روشن شود، ضمن اینکه به دستور معاون اول رئیس جمهور هیئتی پنج نفره متشکل از آقای ترکان، استانداران سمنان و تبریز، مدیر عامل سابق راه آهن و یک کارشناس نیز این حادثه را بررسی خواهند کرد.

آخوندی تاکید کرد: به تمامی معاونان دستور داده شده تا تمامی اطلاعات مورد نیاز و موجود را در اختیار این تیم کارشناسی قراردهند تا تمامی ابعاد این حادثه برای مردم مشخص شود.

این مقام مسئول ضمن اعلام برخورد جدی با عوامل مقصر در این حادثه اعلام کرد: سه تن از عوامل در ارتباط با این حادثه در منطقه سمنان بازداشت شده اند و سعی ما بر درس گرفتن از این حادثه برای جلوگیری از بروز مجدد سوانح این چنینی است.

وی یادآور شد: سه سال گذشته نیز به سبب بروز حادثه ای در این مسیر تمامی خطوط به کنترل های هوشمند مجهز شدند اما باید تمامی فرآیند ها و سیستم ها بار دیگر بازبینی شود.

 

39223

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 606056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
    24 1
    راه آهن ایران متاسفانه به دلیل فرسوده بودن سیستم و ساختارش، بسیار از راه آهن های دنیا عقب تر هست و سیستم سیگنالینگ شبکه راه آهن ایران جز ابتدایی ترین هاست که به دلیل متاسفانه به صورت کاملا انحصاری به دست توانمند یکی از تولید کننده های داخلی هم سپرده شده که هیچ یک از استاندارد های ایمنی جهانی رو هم ندارد، و این هم میشه نتیجه استفاده از توان داخل
  • بی نام A1 ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
    17 0
    باعث زحمتتون می شه
  • بی نام A1 ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
    18 0
    تو ایران که انحصار همه چیز رو نابود کرده
  • بی نام A1 ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
    19 0
    ما در كشور يك مديريت واحد نداريم
  • مهدی A1 ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
    0 0
    فعلا عقب ماندگی کشورمان در حمل و نقل ریلی سر جای خودش ،اما بازداشت چند نفر به نظر بنده اقدامی افراطی است.در سراسر دنیا اتفاق هایی از این نوع میافتد مانند تصادف قطار و سقوط هواپیما که ناشی از خطای انسانی است و کسی دستگیر نمیشود چون در حد معقولی اجتناب ناپذیر است.بخصوص در کشور ما که میتوان حدس زد که در این صنعت، طی هشت سال دولت پیشین هیچ گونه سرمایه گذاری نشده، از طرف دیگر روزانه تعداد زیادی از آلودگی هوا فوت میشوند و تعداد بیشتری به بیماری های دیگری مانند سرطان مبتلا می شوند که ناشی از هوای آلوده،برنج آلوده،و.... تلفات و معلولیت ناشی از خودرو های غیر استاندارد هم سالانه معادل یک جنگ بزرگ قربانی می گیرد.بنابراین مقصر ها زیاد هستند.